Høstinnspurt I

Det er ikke noe tvil om at vinteren nærmer seg og at frosten kan komme hver natt som helst. Dermed kommer også den ubønnhørlige høstryddinga nærmere og nærmere. Hvilke dahlia skal få komme inn i år? (Alle, ja. Ingen bombe det, nei… :roll:) Og hva med fuchsiaene? Og de tre pellisene jeg pådro meg i et utilregnelig øyeblikk? Én av de siste blir iallfall helt sikkert «glemt» ute i høst…

I dag ble det et skippertak både på husets herre og meg. Han gjorde de kjedelige tingene som å bytte pærer i utelysene, koste løv foran trappa, rydde kjellertrappa for døde og levende frosker og å bære inn hagemøblene. Jeg komposterte tomatplanter, kutta og ordnet litt i bedene og plantet årets kjøp fra Botaincus. Og så kom jeg endelig i gang med å rive opp de melduggbefengte stikkelsbærene. De har hatt tre år på seg og ikke produsert ett eneste spiselig bær … Så til neste år blir det en liten potet- og grønnsaksåker og i mellomtiden har Nitrox nabolagets største kattedo. :mrgreen:

Dagen ble avsluttet med en stor restebukett av dahliabedet. Plukket med «livet som innsats» siden naboens bier regner dem som sine. Jeg synes jo det er morsomt at naboen produserer «lynghonning» med disse biene…

Dahlia, georginer
Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

Legg igjen en kommentar

