Last of the summer wine …

dahlia

Dahliaene blomstrer ennå. Jeg er spent om de holder ut oktober?

Siste duftbombe
rosa rugosa ‘Rosarie de l’Hay

rugosa_rosarie
pelliz

Ja, det er en «pelliz»… Jeg gremmes, men den er vakker og jeg synes den kledde miniatyrvasen aldeles fortreffelig.

Og de siste gladiolene. Jeg trodde aldri de skulle rekke å blomstre. De røde er seinere enn de hvite.

gladioler

Jeg blir iallfall glad av en sånn liten etterdønning av sommeren –  i stormen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Last of the summer wine …

  1. Britt Åse says:

    De er nesten like deilige som de første, de siste. Hvis du skjønner hva jeg mener.
    Første blikk på den pellizen ga følgende impuls i mitt hode: orkide !
    Hehe

  2. hihihi du gremmes over en pellisblomst? De er da søte i vase, selvom man ikke liker planten 😉
    Godt å se georginen dine holder på fremdeles, mine gikk jo med i opprydningsdragsuget etter min mor, men de hadde nok holdt fint en god stund til.

  3. smgj says:

    Orkidé høres mye bedre ut en pelliz. Vel – jeg tilgir den siden den i det minste er en sånn med eføyblader.

  4. Lene says:

    Vakkert, vakkert. Det eneste jeg har å ta inn nå er vel sedum spectabilis og lignende høstsaker.
    Jeg synes foresten også den pellis så nokså orkideaktig ut der i vasen.:mrgreen:

  5. Berit says:

    Deilige buketter! Sjøl pellizen, hehe!
    Her er det noen roser enda, men ingen som tåler så nærgående betraktning at de får bli med inn. Det siste jeg hadde på bordet var jordskokkblomster, men de er også visne nå.

  6. nefertiti says:

    Nydelig, nydelig!
    🙂

  7. CAMI says:

    Hei,

    Jeg har fått min første gladiol i år,
    ser helt ut som den du hat på bildet over.

    Denne er en mørke rødt, espresso fargen.

    Jeg liker den veldig godt,

    Hilsen Camilla

    • smgj says:

      Hei og velkommen hit. Ja, den er flott. Dessverre blir det ikke gladioler på meg i år – jeg ble for sein til å plante..

Legg igjen en kommentar

