Høstinnspurt II – drivhusryddedag

Jeg angrer, jeg angrer. tomaterHvorfor gjorde jeg ikke unna det her
– mens det ennå var godt vær
– mens det ennå var lyst om ettermiddagen
– før det nærmet seg kuldegrader både utenfor og inni drivhuset

Vel. I dag plukket jeg de siste tomatene, inkludert de grønne. Deretter klippet jeg ned og kastet ut de siste tomatplantene. Jeg bar dem iallfall ut. Så er det bare å få inn de siste to pottene med fuchsia og likeledes potten med fresia. Og grave opp dahliaene. Og ta inn maisen. Og kutte ned jordskokken. Dernest er det bare å flytte alle overvintrerne ned i kjelleren. Sukk. Det får skje en dag det ikke skletter.

Er det forøvrig noen der ute som har en god oppskrift på tomatchutny?

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Høstinnspurt II – drivhusryddedag

  1. Britt Åse says:

    Jepp! Med utgangspunkt i Gundads marmelade, er jeg overbevist om at det kan bli en strålende chutney. Chili gjorde halve susen, så med litt mer salt, litt eddik (en god en), kanskje litt løk og hva ellers? -tror jeg på det, ja.
    Du må sette i gang kællen, og få ham til å bruke all sin kløkt 😀

  2. smgj says:

    Åja, definitivt – du trodde vel ikke jeg skulle gjøre det SJÆL? 😀

  3. Jeg tror det å vente med høstpussen (drivhus, båt, hage, hus…osv) er en naturlov. For ikke å snakke om hagemøbler…

  4. smgj says:

    Hagemøblene er jeg faktisk ganske god på å få inn. (Og så er jo aluminiumsmøbler så fine sånn.) Men for blomstene sin del blir det veldig lett til at de blir stappet i drivhuset og ovnen slått på i stedet for at jeg får dem inn i huset og ovnen AV. 😉

Legg igjen en kommentar

