Høstinnspurt IV – blæh

Fru Blauthjerta (eller var det Dumsnill?) finner dere her. Etter å ha bært den store fuchsiaen inn i drivhuset og kjørt den store, nå fryktelig umoderne blå terrakottapotta mi inn i garasjen. Og tatt ned, tømt og inn 2/3 av hageslangene. Og i prosessen frosset på meg neglebitt fordi «jeg skal bare» og «trenger ikke hansker for å være ei potte».

Så …

… setter jeg pellizen jeg i forrige innlegg (og et par før det også?) dømte til frysedøden inn i drivhuset!

Gjenstår (fremdeles):
– bære inn den siste fuchsiaen
– grave opp dahliaene
– tømme og rydde bort bøttedammen, sette inn vannlilja
– flytte inn overvintringsplantene
– tømme kassene for rødbeter, legge over lokk og bære inn kasseskjulerne
– sette inn tomme potter
– bære inn pottebordet
– rake løv fra singelen i kjøkkenhagen
– rydde i kjøkkenhagen
– kutte ned jordskokken
– tømme vanningsanlegget i drivhuset og ta inn
… sikkert noe jeg har glemt
– jo, ta inn hageslangen(nesten!) og stenge utekrana
– stenge strømmen til drivhuset
– koble ned og ta inn den elektriske sauen

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Høstinnspurt IV – blæh

  1. Villrose says:

    Slikt som skjer, på denne tiden…

    Gjorde omtrent det samme, dvs. mannen i huset bar inn de utrolig seigliva, stygge & dødsdømte pellizene, som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med neste sesong! Men det blir alltid litt svinn i løpet av vinteren, gjør det ikke 😉

  2. higranlu says:

    Glad jeg ikke har en eneste pelliz, jeg.. Men det er igjen en rose å ta inn. Må få mannfolket til å gjøre det i dag.

  3. knegg-knegg
    er ikke så lett å ha prioritetene sine i orden kansje?

    Da har jeg lagt deg til på hagebloggerlisten – kjekt at du vil være med 🙂

  4. Ellea says:

    Hehe….merkelige gjenkjennelig det der:-) Jeg har også noen pelliser som jeg ikke hadde noe inderlig behov for å ha til neste år også. Men klarte jeg å dømme dem til døden? Neiiiida. Så nå står de i kjelleren og vinterhviler seg sammen med alle de andre. Det verste er at den fuchsiaen jeg håper, ber og drømmer om skal klare seg sikkert avgår med døden, mens disse rakkerne klarer seg fint og strutter av livslyst neste år……Blææææh!

  5. Tilbaketråkk: Psykisk i drivhuset « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

