Livet på opptur

Ute er det kaldt, inne fyrer vi. Dagene preges hovedsakelig av frost, kald vind, klar himmel og kalde føtter.

Jeg kjenner at det bobler i meg av kreative ideer – et sikkert tegn på at jeg har det bra igjen. Og at kroppen min endlelig har definert seg ut av høst og inn i tidlig vinter. Jeg har lyst til å sy skopose til finsko på reise og til bunadsskoene (som Hos Trude)… og quiltet juletreteppe og tøyservietter … og lage serviettringer og julepynt i ståltråd og perler.  Jeg surfer hobbyblogger til jeg blir stiv i øynene.

Nå gjelder det bare å holde hodet kaldt og hendene i stramme tøyler slik at jeg får avsluttet et par-tre såkalte UFOer (et nytt ord jeg lærte fra hobbybloggverdenen – UFerdig Objekt) påbegynt en annen tidligvinter før futten går ut igjen. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Livet på opptur

  1. Britt Åse says:

    Du er helt og aldeles menneskelig du også, ja 😉
    (jeg har visst en såvidt påbegynt Marius-genser i str.2 år liggende i et kott. Toåringen går vel nå i 3.klasse.)

  2. Anne-Marie says:

    Så bra at du er på opptur igjen, det er deilig. Du kan jo hente opp dette innlegget neste høst når depresjonene sniker seg innpå igjen. Da trenger du å minnes om at det faktisk går over. Hver gang.

    Kos deg med hobbyene, enten det blir til at du jobber med gamle eller lager nye UFOer.

  3. Red Hobbitt says:

    Jeg har også blitt kjent med betegnelsen UFO, og kan bare fastslå at jeg har maaaange av de.
    Er du innom Hobbyboden? Det er jammen et aktivt forum, med mange ideer. Her kan man også bli smittet av div «diller», altså ikke bare på Gal det er mulig.
    Ha en fin ettermiddag!

  4. oline says:

    Flott av livslysten vender tilbake! Selv om jeg kanskje kjente meg mer igjen i din forrige tilstand…

  5. smgj says:

    Britt Åse: jeg håper da virkelig at jeg er menneskelig! 😉

    Anne-Marie: Jeg skal gjøre mitt beste. Men kjennetegnet på en skikkelig nedtur er vel helst at man begynner å stile på at det finnes en «bunn».

    Red Hobbitt: Jeg har ikke vanket på hobbyboden – ennå, 😉 Jeg trenger ikke flere diller, egentlig. Tror jeg. 😉

    oline: Håper at du snart kjenner deg igjen i dette innlegget også da. 🙂

  6. Lineca says:

    Fant en sånn UFo i kjelleren når vi tok en meget grudig oppryddning der tidlig i høst. Ufoen var en strikket babybukse. Men itrikat møster og i garn jeg selv har farvet med natur farver altså bjørkeblader ol. Den var ment til poden men manglet den ene sokken. Da blejeg trist da. Manglet liksom ti pinner så var den ferdig. sikkert panikk rydda tenker jg pakka inn i en pose innerst et skap osv osv. Var sur denne her da. Nytt mantra: Jeg skal aldri mere panikk rydde… Jeg skal aldri mere…

    Jadda. Du tror vel neppe på meg tenker jeg fniiis.
    Skopose til finsko på reise var fikst. Bortsett fra at jeg som du jo vet gjerne har med meg litt flere par sko enn hva jeg strengt talt trenger.. hehe så det må vel ehm måtte blitt ti poser det da sånn omtrent.. hjelp!

  7. smgj says:

    lineca – heldigvis har jeg begynt å lære at jeg ikke skal lage klær. Om de ikke i utgangspunktet blir feil på grunn av min manglende evne til å følge/justere mønster så blir de umoderne eller i feil størrelse til jeg blir ferdig. 😀

Legg igjen en kommentar

