Tåke ute, i tåkeheimen inne

tåkeheimenBare ikke fortell arbeidsgiver, jeg har hjemmekontor. 😉

Av og til innimellom flytter jeg planter. Sakte. 2-3 om dagen. Fra drivhuset og inn på (vaske-)planterommet.

I dag har det blitt 4 totalt. Det er «røykepausene» mine i dag det.

Om jeg holder tempoet kan jeg stenge strømmen til drivhuset og ta inn ovnen mot slutten av uka? 😀

Så skal jeg ha to-tre måneder vinterferie bare avbrutt av vanning til det begynner å krible i såfingrene. I 2009 må jeg nok sitte på dem til uti mars. Da skal vi nemlig bort og det er vanskelig å holde sånne småttiser i livet mens man er på ferie. Jeg gleder meg – både til reisen og til å få sålyst igjen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Tåke ute, i tåkeheimen inne

  1. Sigrid says:

    Kjent fenomen det med tåke på hjemmekontordager (og andre arbeidsdager)og behov for pauser 😉
    Det går seg nok til etter hvert.

  2. Britt Åse says:

    I morra skal jeg ha en slik dag. Bortsett fra at jeg MÅ skrive ferdig en rapport og så skal lese noe pensum, da. Frister været til å tasse på terrassen en tur så gjør jeg jo det 😉

  3. Anne-Marie says:

    På jobb snakker jeg med kolleger når jeg må lufte hodet. Da avbryter jeg konsentrasjonen og tenker på noe helt annet. Vi snakker jo gjerne om annet enn mine arbeidsoppgaver der og da. Når jeg jobber hjemme og trenger en pause, tar jeg ut av oppvaskmaskinen, flytter en plante eller tar en dusj. Jeg gjør noe annet og praktisk, men avbryter ikke konsentrasjonen om oppgavene jeg holder på med på samme måte.

    Mange ganger har jeg måttet løpe fra oppvaskmaskinen halvtømt når jeg plutselig har løst et problem mens jeg trodde jeg hadde pause.

    Jeg jobber mye mer effektivt når jeg jobber hjemme. Jeg får gjort mer, og særlig får jeg løst vanskelige problemer mye lettere.

  4. smgj says:

    Jeg får også tenkt bedre hjemme. Og gjort mer. Både «på jobben» og mhp sånne småoppgaver på hjemmebane som du beskriver. På jobben blir jeg alltid avbrutt av kollegaer, telefoner etc.

Legg igjen en kommentar

