Jeg gleder meg sånn

Jeg gleder meg sånn at jeg nesten sprekker. 
Ikke til jul, nei. Den har jeg et noe anstrengt forhold til i år. Jeg kunne godt tenke meg å utsette den til uti januar-februar engang. Neida. Det jeg gleder meg til er neste års «sommer»-ferie. Som skal avtjenes mens vinteren er på det mest seiglivete i norge.

Da skal vi på seilkurs i Karibien.  Med norsk skipper.  

Vi skal starte i Martinique segle via St. Vincent og Bequia for så å videre daffe ned til Union Island og Tobago Cays som sydligste punkt på ruta og tilbake igjen. Via ulike havner. Det må bli helt forferdelig. Dykking skal det visst også være mulighet for. Og snorklene blir med. 

Det «verste» er at vi visstnok også skal lære basic seiling. Huffda.

Jeg likte spesielt dette fra skipperens formaninger: «Dametips, glem penkjole og stæsj!»
Jeg ser for meg at glamfaktoren blir lav. Og at kose- og solbrenningsfaktoren blir høy. Men før den tid … Bare bittelitt:

Så får det heller være at tomatene kommer urseint i jorda i 2009 og at katten må ta til takke med naboen for et par uker.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Jeg gleder meg sånn

  1. solfrid says:

    Karibien a gitt. Heldige jenta! Og, gutten!

    Høres helt forferdelig ut.

    (Jula er oppskrytt..)

  2. Jens-Chr says:

    Da må dere ha lykke til. Håper dere får en kjempetur.
    Husk solkrem:-)

  3. Harryford says:

    Fy flate, dønn misunnelig!!!! Det der blir digg!!!! Det er nesten så en kjener varmen og lyset på kroppen alt!!!

    Har`n noe navn denne skipperen?

    Ps Tomatsmåttinger blir det sikkert en råd med! Pleier å så alt for mange!!!

  4. oline says:

    Gratulerer! Det blir flott. Når du kommer til Bequia må du spørre etter Mariann WhyKnot. Alle kjenner henne. Min mann har vært hennes båtsmann før hun forliste og strandet på Bequia. Barna mine tror hun er sjørøver, men hun er verdens herligste dame. Det er en sak om henne på seilas nå, se http://www.seilas.no
    Den tidligere båtsmannen og jeg seilte på disse øyene i 2000. Jeg falt spesielt for St Vincent selv om vi ble advart mot den øya på forhånd. Tobago Cays er fantastisk. Da vi seilte i disse farvannene ble vi overrasket over hvor mye vær det var. Det ble noen tøffe seillaser og noen våkenetter som ankervakt. Men med betalt skipper kan du jo ta det hele med ro og nyte tilværelsen!

  5. oline says:

    Nytt forsøk på linken.
    – Her ser dere meg med bilen!

  6. smgj says:

    Det er Naviko Seilskole vi skal avgårde med. Knut Haugen heter mannen.

    Nå gjelder det bare å holde seg frisk fram til da.

  7. Berit says:

    Så fryktelig!
    Jeg er ikke det miste misunnelig!

  8. Marit says:

    Skjønner godt at du gleder deg! Det høres jo ut som litt av en ferie, så du har virkelig noe å se frem til 🙂

  9. Britt Åse says:

    Huffameg, det der blir ille! Sikker på at du ikke heller vil være igjen hjemme?
    Ikkemisunneligikkemisunneligikkemisunneligosv.

    😀

  10. hildeG says:

    god tur….
    stikk gjerne innom og hilse på…
    Vi har bestilt tur til Den Dominikanske Republikk i januar – , på et spahotell som står på listen over verdens 100 beste luksushoteller…
    Regner med å slappe skikkelig av. NOen andre får passe hagegal mens jeg flater ut og du seiler og dykker.. 🙂

  11. smgj says:

    Hehe. Jeg drar i såonna i mars, jeg. 😉

Legg igjen en kommentar

