Planterelatert – faktisk!

Bloggen min lider under vintertid og manglende hagelyst for tiden. Men i dag slang jeg innom Plantasjen. Ikke så mye revolusjonerende, jeg sto over både svibler og orkideer, men et par hipper ble med meg hjem. Ja, jeg har ennå liv i de to fra i fjor, men det ser ikke ut som de synes at jeg har stelt dem så godt at jeg fortjener en blomstring… Fra i fjor har jeg en dyprød og en blekrød. I år har jeg kjøpt en hvit dobbel ‘Alfresco‘ og ‘Razzle Dazzle‘. Håper virkelig de kommer ut til jul, for i mellomjula reiser vi bort igjen.

Og så tok jeg en tur på vaske-/planterommet. Det var på tide. Ikke rart siden jeg stengte ventilen siste gang jeg var der nede. Nå begynte det å bli tørt. Men cyclamenen fra forrige jul vokser bra og blomstrer fremdeles. Det har den faktisk gjort et helt år nå. Dufter gjør de små hvite blomstene også. 😀 En takknemlig plante.

Nå over til noe HELT annet – honningkakeforsøk del 2… 😀 Mer om dét siden.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Planterelatert – faktisk!

  1. Miamaria says:

    Den Alfrescoen er fin altså!

  2. smgj says:

    Det synes jeg også!

Legg igjen en kommentar

