Sliten men lykkelig

Det ble dykking i dag. I kjente og kjære Lunnevika som vi vanligvis bruker til kurs fordi den har slakke og fine bunnforhold godt egnet til nybegynnere. I dag var vi fire, ikke fullt så nye som dykket. Jeg var vel yngstemann og jeg har nå over 40 dykk – så det kommer seg.

Det jeg ville fram til er at Lunnevika vanligvis er relativt kjedelig. Det ligger et robåtvrak der som man kan bruke 2 min på og ellers er det litt stein og masse mudderbunn. Man kan forvente flyndre, krabber og atter krabber. Den ene hummeren som bor i ura, masse eremittkreps og lite annet. Jo – om steinbiten i bergsprekken er inne kan det hende man får sett den også.

Men i dag var det virkelig andre boller.  Jeg hadde (endelig!) fått lykta mi og kunne smykke meg med GODT lys. Dermed så jeg en hel masse.

Det ble to nye som jeg aldri har sett før + to som jeg kun har sett én gang. Piggskate, blekksprut(nye), sjøkreps og kantnål(gamle). Den siste var så rolig at jeg fikk håndhilse på den.

Etter 35 minutter hadde jeg lite kontakt med fingre og føtter så vi gikk opp. Artig nok hadde det andre dykkerparet også sett piggskate og blekksprut. Antakelig de samme individene.

Det var i dag 6 grader i vannet. Det er kaldt med våthansker nå. Det er kaldt selv i neoprentørrdrakt.

Bilder i morgen. Zove nå.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

One Response to Sliten men lykkelig

  1. Britt Åse says:

    Det høres veldig inspirerende og stimulerende ut 😀

Legg igjen en kommentar

