Lillejuleaftenstilfredshet

Det ble halv dag på jobb i dag. Deilig med en arbeidsgiver hvor det går greit. Så jeg har rakk å kosehandle litt fuglefrø på FK. Himmelsk å kunne gå i en butikk hvor det definitivt ikke stresses før jul. 😀

Siden det var dag og lys ennå da jeg kom hjem fikk jeg sett stuevinduene som Husets Herre vasket i går. Ikke perfekt – men 110% måloppnåelse av «renere vinduer» til jul. Siden utvendig vindusvask ikke skjer så ofte så er sjansen for at det blir bedre enn det var alltid høy – uansett hvem av oss som er vannførere.

Fuglene fikk nekene sine, solsikke og meiseboller. Jeg blir ikke forundret om det blir fjørballer i tungvektsklassen.

Mot slutten av dagslyset tok vi oss en tur til en av naboene med sjokolade og sag. Konfekt til naboen og sag til juletreet. Stakkars Nitrox ble med og fikk sitt livs sjokk med hester, fremmede katter og hund. Det var litt mye på en gang og det var en meget lettet katt som ble med på granleting etterpå. Vi fant ei fin ei på en meter. Det passer ypperlig på hjørnebordet. Siden vi reiser bort straks så er en nedskalert julegran fint. I år ble det enkel pynting som minitreet jeg fikk helt alene som barn… pyntet med innholdet i en tvistpose. 😀

Nå er stua pyntet, ¨’Alfresco’ snittet og satt i vase, gavene levert. Huset er rimelig rent og pent og freden senker seg. Jeg har funnet meg en liten cointreau og slått meg til ro i sofaen.

‘Rock’n Roll’ ser forresten ut til å lure meg. Knoppen vissner. Jaja – da jeg bare lære meg å få dem i blomst igjen. Men ‘Razzle Dazzle’ og ‘Limona’ blomstrer. Den sistnevnte var litt merkelig. Den har flekker i rødt i blomsten??? Bilder får det bli i morgen. Fruene Hipp kler ikke blitzlys. I stedet blir det et bilde av ‘Alfresco’ som borddekorasjon.

jul

God Jul!

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Lillejuleaftenstilfredshet

  1. solfrid says:

    God jul!

  2. potentilla says:

    Lekkert!

    Kos deg, jeg skal nyte Disneytreet og mann i uniform….;)

  3. smgj says:

    potentilla – tror nok tu trakk det lengste strået der. 😉

  4. Juni says:

    God jul til dere fra meg 🙂

  5. nefertiti says:

    God jul, smg 🙂

  6. Elsa says:

    Riktig God Jul!

  7. Røsslyng says:

    Håper du får en riktig fin jul! 🙂

  8. rita says:

    Ha ei riktig god jul, smgj 😀

    Nå senker julefreden seg hos oss også. Vi sitter klar til å dra i kirken snart. Gudstjeneste på julaften – det er høytids-stemning for meg, det!

  9. Britt Åse says:

    En riktig god jul til deg og Kællen og Nitrox! Klem fra meg og gemalen her 😀

  10. hajal says:

    God jul til deg smgj !
    Flotte hipper !

  11. Sigrid says:

    Flotte hipper!
    God jul fra Hadeland 🙂

Legg igjen en kommentar

