20 tulipaner, pors og blåbærris

20 tulipaner, 10 i rødt og 10 i lilla fra Sverige. 40 blanke svenske for 10 tulipaner er akseptabel pris (les: fin). Ikke var blomstene så veldig små heller. Jeg synes ellers at mange av snittulipanene i handelen bærer preg av å komme fra (for) unge løker.

tulipaner-og-lyngPorsen og blåbærriset ble med hjem fra en liten tur i skogen i dag.

Denne har 8 tulipaner og de største blåbærrisene jeg klarte å finne.

 

 

 

 

tulipaner-og-pors

Og i denne vasen (tidligere presentert) har jeg 12 tulipaner og pors. Jeg synes den dypt vinrøde fargen på porsen er nydelig til de røde tulipanene.

Litt skjev, men pytt, pytt. Jeg er ikke så rett at det gjør noe selv.

😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to 20 tulipaner, pors og blåbærris

  1. Villrose says:

    Flotte vaser, ‘a gitt 🙂

  2. Elsa says:

    Nydelige buketter. Så fint det var med blåbærris og pors i bukettene.

    Ha en flott helg:-)

  3. Britt Åse says:

    Nydelig! Det har ikke slått meg at jeg kunne bruke blåbærris og pors til slikt, men nå vet jeg det til neste tulipanbukett skal i huset. Nå er det ikke til å bevege seg utendørs, så mine tulipaner får klare seg med hverandre.

  4. smgj says:

    Glemte å skrive det – men spesielt blåbærriset ser ut til å holde tulipanene litt mer i fasong enn de vanligvis er etter 24 timer i et varmt, vinterfyrt rom.

  5. Tilbaketråkk: Lever såvidt - statusrapport « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

