Det 6. bildet

Gøyal utfordring på «omfar» – fikk denne fra MiaMaria og fra Anne på Moseplassen. «Reglene» er som følger: Bla opp bildemappa di, finn fram mappe 6 og inne i mappa – bilde 6. Dersom det er et bilde som du eier og som har samtykkende motiv så presenter det.

Jeg har bare et korttidslager med bilder på pcen så det blir et ganske nytt bilde – ligger i junimappa, men jeg ser det er tatt i juli så det må ha vært nisser på pcen og rota i systemet.

Her er det – det ble et sommerminne også herfra, men dette mener jeg ikke har vært publisert tidligere.

IMG_9053Bildet viser tjæreblom i mengder – ja, jeg er for dårlig til å flytte/luke –  og clematisen Warszawska Nike i det ene epletreet. Det ble et veldig godt epleår. Vi drikker fremdeles eplemost som vi har tatt i retur for over 30 kg leverte epler. *nam*

Videre er det fuglesådde solsikker som skulle blomstre seinere (det gjorde de) og man kan skimte en fyllt, rosa krøllilje. (Litt på skrått ned til høyre for den nederste klematisblomsten / merkelappen. ) Den havnet litt i kategorien mer merkelig enn egentlig pen …

 

 

Siden jeg som vanlig er litt seint ute har jeg ikke helt oversikt over hvem som har vært utfordret eller ikke. Men jeg har da noen navn på lista:

Vivis hagerom
Bønnas hage
ElinGs hobbyblogg
Vilniss med familie
LadyBugFixer
Løvli – livet på landet
Anitas funderinger

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Det 6. bildet

  1. vivi says:

    Jeg tar utfordringen på strak arm. Legger ut bilde nr 6 i kveld når jeg kommer hjem fra jobb.
    Ha en fortsatt fin dag.

  2. så artig kombo da 🙂 alltid fint å se klematis i trær

  3. winther says:

    Hei, smgj. Jeg studerer fortsatt på hvordan jeg skal følge opp award’en. Jeg har utfordret deg på det 6. bildet, men ser at andre har kommet før meg. Se bloggen http://hagekroken.blogspot.com

    • smgj says:

      Hei winther – så hyggelig å se deg her. Jeg så utfordringen i bloggen din. Det var forresten et artig bilde fra «gamle dager». Det er flott med variasjon nå før hagelysten/-tiden trår til for fullt synes jeg.

Legg igjen en kommentar

