Noe seint …

Men nå er jeg igang.

Med hva?

Med hagesesongen. I år er det så seint at ikke bare snøklokker, eranthis og krokus, men også tysbast, iris reticula, lungeurt og vårkjærminne har kommet meg i forkjøpet. Et sikkert tegn på at våren ordner seg selv, med eller uten min medvirkning. Heldigvis. Jeg har kanskje dekket 1/3 av hagen. Dvs klippet epletrær og ryddet de mest iøyefallende bedene.

Det har jeg gjort sammen med katten. Han hjelper til på sitt vis med å vise meg hvor fingrene mine er (med klørne) og med å gjødlse og å generelt være i veien. Koselig det.

Om det blir noe sus i drivhuset er tvilsomt. Da bør jeg hive meg rundt å få tomater i jorda i det minste. Men sålysten er fullstendig fraværende. Jaja. Sånn er det bare. Kanskje vil jeg i år få passe mange tomater, ikke en tomatjungel.. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Noe seint …

  1. Sigrid says:

    Der var du ja 🙂
    Har vært stille fra deg en stund nå 🙂

  2. smgj says:

    Ja, den var seiglivet den musearmen. Og så har jeg hatt litt skrivesperre også. Men nå kommer våren og overskuddet. 😉

  3. Marit says:

    Hyggelig å «se» deg igjen! 🙂

  4. rita says:

    Velkommen tilbake 🙂

    Rart med det, når det våres i bakkene, da livner vi til, ikke sant?

  5. Britt Åse says:

    Så kjekt at du er «på plass» igjen! Klem!!
    Jeg har også lurt fælt på hvordan det sto til med armen – og om dere har vært på den ferien. Der kan det jo forresten være at jeg har gått glipp av noe…

  6. smgj says:

    Marit – takk!
    Rita – ja, det er så rart med det der. 😉
    BÅ – joda, ferie ble det også, men den tror jeg nesten fortjener en egen post.

Legg igjen en kommentar

