Dagens sådd, litt hagearbeid, litt musearm og nye hobbyer:

Man skal smi mens jernet er varmt. Så i går kveld, kl 23, gikk jeg i kjelleren og sådde. 20 tomater (forhåpentligvis spirer ca halvparten) og litt annet. Må vel så et par ganger til, men det er en begynnelse.

Tomater  
‘Gold Currant’ 2x
‘Eva Purple Ball’ 2x
‘Cuore di Bue’ 2x
‘Black Pear’ 2x
‘Brown Berry’ 2x
‘Gardener’s Delight’ 4x
‘Santana’ 2x
‘Pachino’ 2x
‘Sub Artic Plenty’ 2x
   
Aubergine  
‘Turkish Delight’ 2x
   
Prydpepper  
Capsicum annuum ‘Black Peral’ 2x
   
Pastinakk 27x
Sitrongress  

 

I dag har jeg rusket litt mer i hagen. Skulle jo selvfølgelig ha tatt noen bilder også, men det ble det ikke. Jeg gikk med lydbok på øret og nå er resultatet at jeg har bare ett større bed igjen før jeg er ferdig med verste våronna. Selvfølgelig skulle jeg har fyllt etter med litt kompost og flyttet og delt litt, men vi får se hva vi rekker.

Husets herre har nemlig funnet en ny hobby (en av mine gamle) nemlig ridning. Så det går litt tid til riding og dykking også.

Og armen, ja.

Joda. Jeg begynte å bli rimelig bekymret etter 3 uker sykemeldt på voltaren med nada virkning. Så jeg tok noen ibux på kvelden for å få sove skikkelig. Da jeg fortalte det til min lege så sa han at ibux egentlig ikke er direkte smertestillende, men betennelsesdempende. Med et annet virkestoff enn voltaren. (AHA!!!) Så jeg kunne glemme voltaren og heller spise ibux. Det, og 2 uker til borte fra jobben, var vendepunktet. Da jeg kom tilbake på jobb ble jeg bekymret, for etter 3 dager kjente jeg armen igjen. Men da fikk jeg heldigvis en myk avlastningsplate og endret høyden på stolen. Så nå går det greit igjen. Forhåpentligvis for lengre tid framover. 😀

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Dagens sådd, litt hagearbeid, litt musearm og nye hobbyer:

  1. Anita K. says:

    Akupunktur? 🙂 Hjelper her i heimen når tastearmene blir vonde. Romaskina på treningssenteret er heller ikke å forakte. 🙂

  2. smgj says:

    Akupunktur virker bra mot bihulene, men jeg har aldri fått noe ut av det mot muskulære plager (hittil iallfall). Og så fikk jeg strengt treningsforbud av legen da det sto på som verst. Men nå skal jeg begynne sånn pent. Blodsirkulasjon er sikkert fint å få. 😀

  3. RandiF says:

    Visst best å være sin egen lege, ja. Legen din hadde vel provisjon på Voltaren kanskje…??

  4. smgj says:

    RandiF – man skulle nesten tro det. 😀
    Jeg har en mistanke om at voltaren er
    En eller flere av følgende: billigere/virker oftere/har færre seriøse bivirkninger (iallfall ser det sånn ut i felleskatalogen).

    Og at han glemte å ta lakkmustesten da den ikke virket. 😦 Jaja – alle kan ta feil. Noe jeg vet godt.

Legg igjen en kommentar

