UFOer fra håndarbeidsskrinet

ufo1Jeg har blitt kvitt to UFOer (UFerdige Objekter) fra håndarbeidsskrinet. Dette er den ene. Grytelappene har nok ligget halvferdige i 3-4 år … De er ikke helt feilfri – pytt! De er FERDIGE og det er viktigere. 😉

Den andre ufoen jeg har gjort unna var et par ullsokker som har ligget ennå lenger. De var strikket i tykt «sjøvott»-garn og hadde begynt å gå i stykker på hælene. Jeg hadde planer om å tråkle såler under dem og bruke dem som innetøfler, men forkastet den ideén og tok ganske enkelt og stoppet dem i stedet. Nå ligger de klare til bruk i sokkeskuffen. Det kjennes godt å kvitte seg med gamle, halvferdige håndarbeid. Skal sannerlig fortsette å gjøre en innsats. Det er litt «Life Laundry» over det. 😀

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to UFOer fra håndarbeidsskrinet

  1. Mona says:

    Imponert!

    Jeg trodde sokkestoppere var en utdøende rase.

  2. Christine says:

    Flotte grytekluter! Er det hekling påsydd noe svart stoff?
    Hm. Kom akkurat på at jeg har liggende 1,5 selbustrømper og en halvferdig «Kaffe Fassett» genser fra tidlig 90 tall i strikkekurven. Førstnevnte tror jeg jommen jeg skal ferdigstille. Sistnevnte tror jeg blir liggende i plastposen enda noen år…

  3. Berit says:

    Haha, har også mine UFOer her og der. Bl.a. nesten trekvart fullført antall heklelapper til et dobbelt sengeteppe, urk! Og det må være tre år sia jeg stoppa en sokk. Mye morsommmere å begynne på noe nytt! For tida strikker jeg til veslejenta.
    Men grytelappene ble fine!

  4. Juni says:

    Det er godt å få unna slike ting som bare ligger der og venter.. og venter..
    Gryteklutene var flotte!
    Tulipanene blir nok rett som det er offer for stylterotter også her, men det er heldigvis blitt noe mindre av dem de siste årene. For noen år siden kunne jeg bare glemme alt som het tulipaner og det hendte vi fikk se en og annen krokus før de også ble dyrefor.

  5. smgj says:

    Mona: jeg håper da at jeg får holde på noen år til 😉
    Christine: Det er (stav-)heklet bakstykke i sort, med to turkise ringer ytterst og så er «brikken» heklet fast i disse ringene med fastmasker i hver tupp på siste omgang.
    Berit: for mange UFOer blir til rot og det stresser meg. Får ta meg på tak og fullføre et par til.
    Juni: takk! Stylterottene drar med seg flått også. Det ser jeg på som et større problem.

  6. Cecilie says:

    Fin blogg, jeg ramlet innom her da jeg googlet og fant noe om UFO-er 😉 Jeg har selv mange liggende av dem, og det er en ekstra deilig følelse når en av dem forsvinner. Bare så synd alle de andre ligger igjen 🙂

  7. smgj says:

    Sånn er det med de fleste, tror jeg.

Legg igjen en kommentar

