Navlebeskuende – på mer enn en måte.

Jeg registrerer at det som vanligvis skjer om våren når det begynner å bli varmt i været skjer i vår også. Jeg blir uhorvelig opptatt av slanking, trim og langsiktige forberedelser til bikinisesongen. Ærlig selvopptatt. Noen utslag er som regel krampeaktige (slankingen), mens andre er positive (mer bevegelse). I år tok jeg den første delen i nakkeskinnet og holdt den opp foran speilet:

Se hvordan det blir etter et partre vårer med jojoslanking!

Speilbildet nikket beskjemmet tilbake og vi ble enige om å forsøke et slankekurs for å kvitte oss med de 8-9 som har sneket seg på på de minst flatterende steder. Siden da har jeg klart 4 kg – halvparten av den endelige målsetningen og tilbake inn i «normalvektig» BMI. Men det som jeg også har klart (i stor grad takket være kurset) er å bli mer bevisst på å få beveget meg – og at all bevegelse teller. Jeg har rett og slett blitt mer aktiv – alt fra turgåing, jogging til dykking og riding. Og det merkes – både fysisk og på humøret. Så i går gikk/jogget jeg i 1t20 min etter skogsveiene – og siden jeg er en gadget-freak så er den nye pulsmåleren motivator sammen med ei spennende lydbok på mobilen. Og i dag er jeg navlebeskuende stolt av meg selv. 😉

Selvskryt skal man høre på – det kommer fra hjertet.

Så får jeg håpe at dette er begynnelsen på en bedre livsstil, ikke bare en tur med jojoen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

9 Responses to Navlebeskuende – på mer enn en måte.

  1. hildeG says:

    Kjempeflink! Jeg har også stadige ambisjoner om å bli litt flinkere med treninga. Det har vært nokså sporadisk i vinter, og jeg vet jo det at sluntrer jeg, så får jeg vondt alle steder når hagesesongen kommer. Bikinien er det ikke så nøye med…

  2. Maiblomst says:

    Bra jobba! Målet mitt er at gifteringen skal passe, og a BMI skal komme innafor normalen. Har bestemt meg for at det skal gjerast på den seige måten. Altså meir aktivitet og sunnare mat, som det går an å leve på. Eg har funne ut at masse grønnsaker til middagen gjer at du et mindre av det som gjer mykje energi. Og frukt kan erstatte ein god del snop. Lykke til vidare!!!

  3. Rita says:

    Har slutta med bikini. Og bestemt meg for å kjøpe ny ring…….

    Jeg syns du er kjempeflink. Stå på! 🙂

  4. Berit says:

    Ringen la jeg vekk for 20 år sida omtrent, og bikini tenker jeg helst ikke på. Men du er flink, det er nyttig og motiverende med slike kurs. (i alle fall de første 3-4 gangene – rødme, rødme!)

  5. Christine says:

    Man får til det man vil nok. Det er viljen det hele handler om, er min erfaring. Stå på videre og behold viljen! 🙂

  6. smgj says:

    Oij for en respons. Tusen takk. Motivasjonen er nok forskjellig både etter tid og person – og jeg tenker nok at dette litt er som røykeslutt – at hver gang man forsøker en bedre livsstil (i mitt tilfelle først og fremst å trimme jevnlig) så blir man litt bedre.

    Maiblomst – her må også en større del av middagen erstattes med grønnsaker. Det funker.

    Christine – joda, men kan du forklare at viljen min bare er her periodevis? 😉 Ev. sende litt vilje nedover til høsten? 😀

  7. Britt Åse says:

    1 t 20 min !! Hoi, nå ble jeg imponert.
    Hjelper det å bælje at jeg har hatt tre jogge-/gåturer og en trim(gå)tur hittil denne uka?

    Heia oss, nå må vi bare stå på 😀

  8. smgj says:

    BÅ – Hmm… (kjenner etter konkurranseinnstinktet) 😉

Legg igjen en kommentar

