Ramla utpå igjen

Jeg mistet den fyllte rødveisen i vinter. Jeg har stylterottene under sterk mistanke da de(også) er veldig glad i blå(rød)veis. Men så fikk jeg høre nyss om at den var til salgs hos en plantelanger med et noe snusket rykte… Etter litt research kom jeg fram til dealeren. Denne har i de siste to årene gjort en god del for å rydde opp i ryktet sitt og jeg bestemte(lot meg forføre?) til å gi varene en sjanse …

Og siden portoen ville utgjøre en stor del av bestillingen så røsket jeg med meg litt mer enn rødveisen. Jeg mangler jo både brunnera ‘Looking Glass’, trillium erectum og sedum ‘Purple Emperor’ … Og 100 kr i porto delt på 16 planter er jo slett ikke så verst? *blunke*

Jeg bestilte levering midt i april, jeg. 😀 (Og så gjemte jeg visakkortet!)

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Ramla utpå igjen

  1. Mokki says:

    *fnis* du vet at om du hadde bestilt 26 planter så hadde det blitt enda mindre i porto pr stk? 😉

  2. Britt Åse says:

    Huff! og så jeg som planlegger DET digre staudebedet….
    Neste år. Neste år, sa jeg!

  3. Lineca says:

    Søttan har de et såpass utvalg nå ja. Lukker øya hardt og tenmker på at visakortet er mer enn halvtomt.

    Angående stylterottene. Du har bra erfaring med hva de spiser alt av noe de bare toucher og hva de ikke liker. Har du noen tips der. Jeg bor midt i stylterotte land her nå.

  4. smgj says:

    Åja… men jeg tror ikke de har samme smak overalt.

Legg igjen en kommentar

