Plan for dagen

    Potte opp tomater (De rakk første bladpar før 1. mai – såvidt.)
    Så gresskar!
    Så erteblomster?

Ambisjonslista er ikke høy, men høy nok. Dessuten er jeg sur. En mengde planter har strøket med i vinter: to clematiser, senecioen og trilliumen (grandifloraen) , catalpaene, noen liljer og en del annet småstæsj som har overlevd et par vintre før. 😦 Åffer de’ ‘a?

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

9 Responses to Plan for dagen

  1. Rita says:

    Usj, så mye fint du har mista i vinter 😦 Sånt blir man sur av…..

  2. Linnemi says:

    Helt legitimt å skye over når man mister planter. Du har min fulle innlevelse og medfølelse. 😉

  3. Mona says:

    Sikker på at de har daua da? Ikke bare trege i vår?

  4. Elsa says:

    Skikkelig ergelig når planter stryker med om vinteren.
    Har mistet noen jeg også, bl.a. noen kjempefine Heuchera og noen rosebusker.

  5. Britt Åse says:

    Skal vedde på at det er primadonnanykker. Bare vent. Neste år…

  6. Hosta says:

    Kan desverre ikke erstatte noe av det som har daua, men fortvil ikke du har iallefall en stooor Geranium her hos meg.
    Dessuten har jeg en daglilje Eenie Weenie som jeg så gjerne skulle bli kvitt og viss du kunne trenge noen rosa Colchicum ja da hadde jeg blitt glad.
    Har du veien forbi Fredrikstad så kom innom. Berit.

  7. potentilla says:

    Savner noen her også, men venter litt og ser, tidlig ennå.

  8. smgj says:

    Hosta: Så den er delbar? Jeg var der for noen uker siden og tenkte på deg. Jeg sier ikke neitakk, vet du. Tidløs er forresten en av de som rådyrene IKKE spiser ennå. Noe du har lyst på?

  9. smgj says:

    BÅ: Jeg har et håp om at klematisene bare er furtne.

    Mona & potentilla: den ene catalpaen er friskmeldt fra døden. Derimot kom jeg over en død magnolia i dag. 😦 2 skritt fram og noen hanker deg i nakkeskinnet to plasser bak i køa.

    Sur, ja – så til de grader. Iallfall når det er DYRE eller (for meg) SJELDNE planter som ryker med.

Legg igjen en kommentar

