Årets ferie går til Transsylvania, Romania

Og derfor er jeg stiv som en stokk. Husets Herre er en evig utforsker av nye fritidssysler. Snowboardet er solgt og noe nytt måtte dermed forsøkes. Denne gangen er det ridning som er under utforskning. Som tidligere «hestejente light» stiller jeg med noe forsprang. Og nå har vi altså funnet en stall med greie hester – rimelig freshe og ikke altfor mange unoter – samt ei venninne med erfaring som stiller opp som trener.

Og it is not only-only, skal jeg si. Hun er beinhard. 😉 Gårsdagens leksjon var i stor grad ridning uten stigbøyler for balansetrening. Og lettridning i trav – fremdeles uten stigbøyler. Jeg er støl i muskler jeg ikke ante fantes. Alt på innsiden av lårene samt øvre mellomgolv. Jeg har aldri i mitt liv noen gang vært så støl i mellomgolvet. Og ganglaget i dag likner mest på andevralting. Men nok syting – det er tross alt bevis på å musklene har fått jobbe at de er morgengretne.

Tilbake til Transsylvania – for å ha noe å jobbe mot har vi altså bestilt en ukes rideferie der. Så får vi se om det blir et komma i en ny hobby, eller et punktum for et forsøk.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Årets ferie går til Transsylvania, Romania

  1. Mari_ says:

    Det virker jo som en knallferie! Også i transylvania dah! Du får ta med kvitlauk i bagasjen… Nice 8D

  2. Berit says:

    Min medfølelese til låra og mellomgolvet. Og jeg som trodde du var stiv av skrekk med tanke på Transsylvania, vampyrer og denslags, hehe! ( knegg! passer kanskje bedre). Jeg har aldri mer enn tatt på en hest, men jentungen var helt vill etter dem. Det må jo være en grunn til at så mange elsker hester og ridning?

  3. potentilla says:

    Hihi, det der er smertefullt (stakkar..). Har også vurdert ny ridekarriere, men det er jo så himla dyrt.

  4. smgj says:

    Kvitløken er pakket, ja.

    Ad hest så er det dyrt, det er sant. Som ungjente lå nok attraksjonen i dyret, samt at det gir en fin følelse av mestring å håndterte 300-600kg med liten hjerne og masse instinkter i bevegelse. 😉

  5. lineca says:

    Kul ferie. Skulle vært med på lasset på feriene deres, mye spennede virker det som om det har vært. Neste år får du bestemme, bestem noen som gjør at dere ender i england eller no sånt, hehe

  6. Tilbaketråkk: Romania – Bucharesti « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

