London del 2 – Chelsea Flower Show og Chelsea Shopping

Det var uhyggelig mye stæsj der. Fra statuer, fontener, hengestoler og trehytter ned til såpe og postkort. Og det meste i mellom. Mer eller mindre hagerelatert.

Her er litt av det jeg ikke kjøpte:

Chelsea_09-088
«Gardenslinger»-belte 😉
Chelsea_09-027
Russisk smijern
Chelsea_09-020
Keltisk døpefont 
Chelsea_09-065
Fontene i sink
Chelsea_09-171
Marerittstor løvetann 
Chelsea_09-094
Forvokste bronsesnegler 
Chelsea_09-170
«Tiffany»-paviljong 
Chelsea_09-044
Bronsefontene i full trestrørrelse 
Chelsea_09-022
«Kurvflettet» hengestol (med Husets Herre)
Chelsea_09-091
Flott bronsestatue
(turde ikke sjekke pris!)
Chelsea_09-063
Pepperkakehytte
Chelsea_09-029
«Små» steintrau
Chelsea_09-033
Salamanderfontene 1
Chelsea_09-047
En annen hengestol
Chelsea_09-034
Salamanderfontene 2
Chelsea_09-050 
David Goode-figurer
Chelsea_09-052 
Steinfigurer – selv om de var flotte!

 
Som sagt – masse stæsj. Og jeg tok ikke bilder av småtingene i det hele tatt, ser jeg. På tross av at det var en 200m lang gate med boder med mer vanlige ting som kopper, bøker, hageredskap, støvler og pynt.

Men jeg handlet da litt også. Bare nyttige ting som jeg har bruk for, selvfølgelig. 😉

Blant annet en lukeåpner og en ny sylinder til den gamle lukeåpneren. Til under halv pris av det de går for her i landet.

Og så fant jeg en vann-deler. Siden min nyinnkjøpte i plast fra Gardena sprakk i vinter på tross av at den sto tom for vann så ble den glatt erstattet. Noe jeg fikk merke i sikkerhetskontrollen. «Merkelige metallgjentander» i håndveska er ikke å anbefale dersom det skal gå raskt. 😀

Disse fant jeg på Pennard Plants sin stand –  «arvegods»-frø. Pakkene var så søte at jeg ikke klarte å la være. Synd at de ikke har større deler av utvalget på nett.
En bønne som kalles «Nun’s bellybutton» må jo bare prøves.

Disse krokene kostet bare 1£ pr stk. Et kupp, synes jeg og nå har jeg endelig fått skiftet ut de stygge, vanlige krokene ved inngangspartiet. Gårsdagens hengekurv henger nå i en sånn.

Og så glemte jeg (igjen selvfølgelig) at vi hadde bestilt billett med bare håndbagasje i shoppingens hete … og kjøpte skarpe redskaper. Heldigvis husket jeg det før avreise slik at jeg fikk dem hjem uten beslaglegging. Her vist sammen med resten av favoritthåndredskapene mine.

    Krafse fra «söta bror»
    Nyinnkjøpt fugerenser – fungerer fint som snus!
    Arvehageskjeen etter mamma
    «Topiary shears» – sauesaks til gress og formklipping.
           Også vanskelig å få med i håndbagasje …
    Jordskuffe fra Plantasjen.

Jeg må til slutt få si meg meget fornøyd med at det ikke ble verre. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to London del 2 – Chelsea Flower Show og Chelsea Shopping

  1. potentilla says:

    Jeg er helt sikker på at du har med den keltiske døpefonten, bare innrøm 😉

  2. Britt Åse says:

    Ufattelig kul type i den hengestolen, du :mrgreen:

  3. Mona Jeanette Myhre says:

    Hei
    Min sønn og jeg tittet på den Kurvflettede stolen med «Husets Herre» i…
    HVOR kan jeg få tak i en sånn????
    Ønsker meg ILLE ILLE ILLE 🙂

    Vennlig hilsen
    Mona Jeanette

    • smgj says:

      Jeg vet ikke. Det du kan gjøre er å se om du finner en «bod-liste» for chelsa flowershow og se om du kan finne dem gjennom det. Jeg husker at denne utstilleren var ute, men ikke særlig mer enn det….
      Jeg kan ikke gi deg annet råd enn å lete – kanskje på denne siden: http://www.chelsea-flower-show.com/
      Lykke til.

Legg igjen en kommentar

