Strømgjerde er også bare å glemme

Gikk tur i går og så stylterottebukk på naboens hestebeite (omgitt av strømgjerde i dobbel høyde). Da stylterotta ble vár meg så sprang den bort til gjerdet, bøyde hornene pent under den øverste strengen og løftet styltene forsiktig over den underste. Den gadd ikke engang å ta seg bryet med å hoppe over gjerdet (som nok var ca 1m høyt).

I morges hadde jeg stylterottebukk og -geit i hagen igjen. 😦

Jeg ser to permanente løsninger på problemet – 2m gjerde (veto fra Husets Herre) og kaliber 6,5X55 eller 308. Og det er ikke 100% lovlig akkurat. Men – hvis noen vil ta sjansen så kan jeg tilby «post» med kost&losji.  😈

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

9 Responses to Strømgjerde er også bare å glemme

  1. Bipbap says:

    Hm .. Du har ikke vurdert å anskaffe deg Dachs da .. ;)Jeg er så heldig å ha to slike barske sjarmører, og hagen min er fri for både rådyr og katter 😀

    • smgj says:

      Mja… katten vil jeg nå gjerne beholde jeg da. I fjor (da vi var katteløse) var det nemlig mus som var den største plagen… 😉 En annen ting er at det er vanskeligere for oss å reise fra hunder enn katt, dessverre.

  2. hildeG says:

    Tror heller ikke det hjelper særlig, med mindre man har mulighet til å la bikkja gå løs på eiendommen. Vår kjære, nå avdøde, Bertil jagde nok rådyra – men de kom jo tilbake så snart han var innendørs. Det brydde seg ikke det dust om han stod innenfor og bjeffet som en gal når han så dem.

  3. hildeG says:

    … skulle bare lært katte noe sånt som dette:

  4. lineca says:

    Ja jeg gjorde nok det ja. Altså satt pal. De sender Lewis på nrk rett før og litt overlappende.Det er dårlig gjort synes jeg=( Veldig mye pent å se i det programmet også.

    Stylterottene mangler jeg gode råd for. Men har du prøvd revira??

    • smgj says:

      Nei, revira har jeg ikke prøvd. Tomta er stor og omgivelsene skrår liksom «inn» mot tomta der hvor tråkket går. Men jeg er på glid… 😦

  5. Mona says:

    Jeg påstår hardnakket at eneste som duger er kaliber og lyddemper. Vær tidlig ute om morgenen, eneste som høres er et uanselig poffffff. 😀

    • smgj says:

      Jeg er enig… Men jeg vil helst holde meg på riktig side av loven. Har en sånn plagsom sak på skulderen som ikke liker tanken. 😉

Legg igjen en kommentar

