Det skal god tid til for å ha "en aktiv fritid"

I dag var vi mannskap under regattasegling. Det er gøy, men så godt som hele kvelden går med.

Og i morgen skal vi dykke. Det er også gøy, men en dykketur tar minst 3 timer. Én time for å pakke, rigge opp og kjøre bort, én time under vann og én time som den første, bare i motsatt rekkefølge – og der hadde den kvelden gått også.

Så blir det en “frikveld” som går med til å forberede bursdagsfesten til Husets Herre, før den går av staben på lørdag. På lørdag skulle jeg i teorien også vært med på dugnad.

Før det igjen blir dykking på søndag – dersom jeg kommer meg opp til det, da …

Jeg lurer litt på når jeg skal få tomatene over i bøtte, jeg.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Det skal god tid til for å ha "en aktiv fritid"

  1. nefertiti says:

    Åh – nå er det lenge siden jeg dykket. Kjente at jeg ble redd da jeg ble mor, men nå er jo det ni år siden…
    Har lyst til å komme igang igjen, men det er som du sier: det tar mye tid å ha en aktiv fritid. Og så er det jo litt ego å dykke. Ikke like kult for de som står på land og venter, liksom.
    Heldigvis er det ikke så lenge til jentene mine kan prøve seg, og jeg tror bestemt at de vil komme til å like det, de også.

    Kos deg!!

    • smgj says:

      Her arrangerer klubben noen familiedager i løpet av sommeren. Dykking + grilling og båttur. Da er det stort oppmøte slik at det alltid er noen på land. Fint for ungene, og fint for de voksne.

  2. Berit says:

    Dykking, regattaseiling og bursdagsfest, det giver ingen tomater!
    Jeg har også friitidsproblemer – det er for lite av den.
    I morgon, i morgon – skal jeg slå tre plener, plante femten roser og få skikk på kjøkkenhagen. Særlig! (Men rosemøtet i kveld var særdeles hyggelig!)

    • smgj says:

      Nei – det har du rett i. Ble så jeg gikk ut seint i gårkveld og tok noen. Litt over halvparten ble det vel. Når jeg har fått over resten så må jeg koble opp vanningen – DERETTER ordner det seg nesten selv.

      Prioritering er vanskelig, ja. Jeg kan ikke lovprise autosauen nok forresten. Den har litt dårlig retningssans (en del busker har vokst seg for store slik at de er i veien for «stien») sånn at den ikke alltid kommer seg hjem, men den klipper plena sånn tålig bra på egen hånd.

  3. Berit says:

    Tror graset mitt er for mye for en autosau. Delt i mange lapper, dessuten. Måtte hatt en hel bøling! Eller flokk heter det visst for sauer.

    • smgj says:

      Lapper og smale tarmer er ikke noe for autosauer, nei. Her i huset er det bred enighet om at neste plen skal være enda mer sauevennlig. 😀

Legg igjen en kommentar

