Å dille, diller, er dillete, blir ikke kvitt dillen

Jeg heter smgj og er en serie-diller. Det går fra det ene til det andre og hver dille har ulik lengde. En dille ga meg en samling på et 20-talls dagliljer. En annen 15-20 ulike iriser og en tredje et titalls peoner. Og la oss ikke snakke om anemoner, dicentra, pulmonaria, storkenebb eller hosta. Hagedillene har gitt meg et brukbart utvalg av stauder og med hjelp av frafall gjennom naturlig utvalg så ser det faktisk ikke så galt ut i hagen – likevel.

Men dillene begrenses ikke til hage (selv om det nok er der de har vært mest stabile). Innomhus har jeg vært mest innom sminke og parfyme – godt hjulpet av et par-tre blogger «i nærheten». Sminke er forresten en elendig dille. Den fører til at jeg kjøper sminke – men jeg kommer meg sjelden til å bruke den. Jeg strekker meg ikke engang til daglig mascara … 😀

Nok om det. Siden jeg fra nyttår har jobbet med å finne tilbake til kroppsfasongen fra noen år tilbake – og det faktisk så langt har vært et overraskende vellykket arbeide (hurra!) –  så krever garderoben litt tilsyn. Det å finne føde for en gryende klesinteresse har ikke vært så vanskelig. Selv om jeg faktisk ikke har klart å finne fram til så veldig mange gode moteblogger for «yngre (ja, tenk!), voksen dame» så finnes det tilstrekkelig materiale til å fore den siden av dilla.

Men et stort tomrom har oppstått – hva med sko og annet tilbehør? Er det noen der ute som har noen tips til flotte sko-blogger? Altså både nye sko og «sko in action» – som en del av et antrekk? Og om jeg kan spørre enda vanskeligere – gjerne sko som det er mulig å gå i, altså ikke bare skyhøye hæler som man trenger asfalt og årelang trening for å bruke, men også pene, praktiske sko som kan benyttes i et bybilde preget av smågatestein … ? Og belter og skjerf og sånt?

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Å dille, diller, er dillete, blir ikke kvitt dillen

  1. Mokki says:

    Heh… jeg sjopper sminke når jeg venter på flyplasser. Men bruker jeg den? Nope! Denne uken har jeg hatt på sminke to ganger og det er årsbeste!

    Skal følge med på om du får gode skobloggtips – jeg vil ha sko det går an å gå i jeg også 🙂 Og vesker! Jeg trenger ny veske og alle jeg finner er råååsa med blomstermønster!

  2. Anita K. says:

    Du har ikke sjekket skobutikken Lille Vinkel på nett, http://www.lillevinkelsko.no, eller Brandos, http://www.brandos.no.

    Hilsen en som fortsatt må gå i lave sko med myyyyk hæl. Masai er (for) dyrt, har ikke forsøkt det, ennå. 😉

  3. NinaS says:

    Kjøpediller er du ikke alene om! Sminke har jeg sluttet å kjøpe før det er tomt da, for de merkene jeg handler er svindyre og da hamstrer jeg ikke (de går jo ut på dato)
    Ting som IKKE går ut på dato er jeg umulig på….
    Belter, pynt, stæsj ol og selvsagt PLANTER!!
    Litt sko også da, men jeg blogger ikke om de…

    • smgj says:

      Det er jo litt synd da – dersom vi har sammenfallende smak iallfall. 😉
      Jeg fikk forresten tilfredsstilt shoppinglysten litt – fant to par skikkelig billige halvhøye «halvpene» lakkpumps som kan fungere til dongri.

  4. orchis says:

    Dette har null med sminke og sånt å gjøre.

    Kom tilfeldigvis over noe som fikk meg til å tenke på deg og stylterottene…. 🙂
    Les denne linken: http://home.ivillage.com/gardening/pests/0,,pln4-5,00.html

    Om produktet er å oppdrive i Norge vites dessverre ikke.
    God helg!

    • smgj says:

      Takk for tipset! For tiden leter jeg etter «usynlig» garn slik at jeg kan få berget to sider og de thujaene som tydeligvis ikke liker ståltråd.

  5. smgj says:

    Jeg fant en side selv med bra tilbehør iallfall. Ikke en blog, men en netthandel. Fungerer for oss som har mulighet til å bestille til en adresse i EU… ellers kan vel 200kr-grensa bli noe hard å overholde. Siten heter http://www.asos.com/

Legg igjen en kommentar

