Roser og andre highlights

blomstring-017
Therese Bugnet trosser rådyr og tørr skråning og presser fram en blomst.

Jeg kan nesten tilgi henne alt, så vakker som hun er nå.

blomstring-016

Henry Hudson med sine rosa knopper i tett omfavnelse med husmoderrosa. Et pent matchende par.

blomstring-015 blomstring-021

En beskjeden kusine fra landet som godtar både tørke, rådyr og sand. Denne nyperosa fikk bli med fra Trøndelag til Halden.

Gladiolus imbricatus – trives i solsvidd drenering. Vakker!

blomstring-019

En ukjent, hvit peon med duft. Den blomstrer for første gang.

Om noen vet hva den heter vil jeg gjerne vite det!

 

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Roser og andre highlights

  1. Berit says:

    Fin bukett! Gladiolen sådde jeg for et par åt sia, men i år har jeg ikke sett den. Kanskje den gikk med i et ugrasraid i vår.

    • smgj says:

      Den er litt gressaktig når den kommer opp, ja. Men jeg har sett forskjell på den siden den er rødlig i bunnen av stilken. Noen er selvsådde og noen har jeg kjøpt.

Legg igjen en kommentar

