Et uventet syn

– i sær når det er dykketur man er på. Da er ikke svalestjert (Papilio machaon)  det jeg forventer å se iallfall. 😀 Denne så iallfall ut til å trives usedvanlig godt på strandaster (Aster tripolium).

Flott var den iallfall. synd med skaden på den ene «stjerten.»

På samme tur så vi også halvtam mink. Den var veldig glad i bacon. 😀 Et artig syn for meg som aldri har sett mink (det jeg kan huske).

Jeg har sett en del røyskatt og trodde minken var nærmere oter i størrelse enn røyskatt. Så feil kan man ta. Dessverre lå da kameraet i båten. 😦

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

6 Responses to Et uventet syn

  1. Miamaria says:

    Fy flate, den var skjønn!!!

  2. lineoghagen says:

    Svalestjerter er nydelige, både som larver og voksne. Jeg finner ofte larver men tror jeg bare har sett et voksent eksemplar når jeg har klekt de ut selv.

  3. Linnemi says:

    Er ikke svalestjerten ganske stor?

    Jeg har ikke sett minken de siste årene, men den har tidvis bodd i kjelleren og naustet på ‘landet’. Aktiv og hissig krabat. Snu aldri ryggen til dagens fiskefangst om du har mink i nabolaget. 😉

  4. Randine says:

    Strandasters er en flott plante, der den klorer seg fast i bergsprekker på svaberg.

    Mink har jeg ofte sett, men den er sky og holder seg unna mennesker.

    Flotte bilder av svalestjerten!

Legg igjen en kommentar

