Blinded by the light

… sang Manfred Mann’s Earth Band. Det er ikke jeg. Jeg sitter her og er «blendet» av neglene mine. Sånn kan det gå når man lider sterkt av lakkdilla.

Jeg er hjemme med sår hals og dotter i ørene i dag og i stedet for å se på stormen må man jo finne på noe … 😉

Lakken som har hensatt meg i en tilstand som jeg nærmest kan sammenlikne med en tenåringsforelskelse er Nubars ‘Iris Dust’. Det er en såkalt duochrome (tofarget) bortsett fra at det ikke holder med «to»-farget. Den skinner i bronse, gull, oransje, litt grønnskjær og mer ordinært flamingorosametallic alt etter hvilket lys som er tilgjengelig og hvordan det faller. Den minner meg om thaisilke. Og fargen er både «varm» og «kald» etter lysvinkelen – hvor genialt er ikke det!

Så får det heller være at børsten er litt for pinglete og lakken litt for tynn og at jeg trengte tre strøk for å få et dekkende resultat. Og at siden den er så tynn så slites neglekanten raskt. Den gode siden er at den er lett å lappe på og – som alle nubarlakker – ikke skaller. Iallfall ikke med bunnlakk under.

Kontrastneglen (ringfingeren – Ja, alle de andre er lakket med samme lakk!) er Nubars ‘Pasadena Purple’. En bejublet farge i neglelakkverdenen.

Den er påføringsmessig at det jeg skulle ønske at ‘Iris Dust’ var; den har bred, god børste som samler opp passe mengde av den passe tykke, godt dekkende fargen. To strøk er nok. Og slites heller ikke like lett. Denne kan holde i 2-3 dager om jeg ikke dykker. (Dykking gjør neglene vannsprengte og ALL lakk flasser.)

Men den har bare én farge. I sitt eget selskap hadde den silkerosafiolettemetallice lakken vært flott, men  i dette selskapet så blir den et hvileskjær – en spurv i tranedansen. I bildet ser det kanskje ut som den har et blått flash, det har den ikke i RL. Iris Dust er derimot alle de fargene man ser – fra flamingorosa via bronse til gull …

Er det rart jeg blir distrahert – av mine egne fingre?

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

4 Responses to Blinded by the light

  1. oyhovoft says:

    Sangen er for øvrig egentlig Bruce Springsteens aller første singel, men det var det nevnte band som fikk størst suksess med den.

  2. Britt Åse says:

    Den var grådig fin, den Iris Dust’en! Ikke rart i det hele tatt at du blir distrahert 😀

  3. lineca says:

    At du skulle få neglelakk dilla kunne ikke falt meg inn.
    Det er noen utrolig flotte lakker du viser frem altså.

  4. smgj says:

    oyhovoft – jeg visste det var en BS-låt, men ikke at det var jomfrusingelen.

    BÅ – distrahert og trafikkfarlig. 😉

    lineca – Takk! Det varer nok ikke så lenge, men for tiden driver jeg og «limer» en rift i tommelneglen 2-3 mm nede på neglen med lakken og håper at jeg skal rekke å gro ut så mye at jeg ikke «dør» når den rives.

Legg igjen en kommentar

