Neglebeskuende – og litt om dykk i Ottersøystrømmen.

Her har jeg fått flotte neglelakker bestilt før ferien. Det som ikke var planlagt var at jeg etter (dykke-)ferien kun har tre negler som strekker over fingertuppen. De andre har brukket «under der det gjør vondt» i tur og orden alle sammen.

Men dykkinga (som sterkt medvirket til de korte) var bra da. Strømdykk i Ottersøystrømmen slo Tusenfryd/Gröna Lund og (nesten) alt annet som får det til å kile i magen langt ned i støvlene. Iallfall sånne ting som man vanligvis kjøper for penger i sammenliknbar prisklasse. 😀 Referat kommer.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Neglebeskuende – og litt om dykk i Ottersøystrømmen.

  1. Christine says:

    Mørk neglelakk på korte negler er tøft. Bare sjekk Uma Thurman i Pulp Fiction. Det var hennes negler i den filmen som fikk salget av Chanels «Rouge noir» til å gå i taket. Siden har den solgt som varmt hvetebrød. Visstnok. Jeg har 7 lange negler, o3 som er svært korte. Ikke fint, så de 7 lange får klippes ned de også.

  2. Anita K. says:

    Jeg har korte og stygge negler pga alt for mye graving og roting rundt med alskens prosjekter. Blir nok ikke ladylike annet enn i et par nanosekund. 😆

  3. Britt Åse says:

    Jeg har også temmelig korte negler, og foretrekker dem egentlig kortere jo mørkere farge jeg skal ha på dem. Innen rimelighetens grenser, selvsagt. Nå sist hadde jeg på en dyp marineblå med blå reflekser. Den er i serien Resist&Shine titanium fra L’Oreal og det påstås at den skal holde opp til 7 dager. Jeg tror faktisk det ikke er så langt unna.
    Anyways: den er griselekker! Ufattelig flott til dongeri 😀

  4. Britt Åse says:

    Den heter forresten Navy velvet, og har fargenummer 700 om du skulle være litt nysgjerrig 😉

  5. smgj says:

    Er 100% enig i at mørk lakk er kult på korte negler. Her er problemet mitt at dersom du kaller en utvokst person på ca 140-155 cm for kort – så er mine negler i dvergstørrelse – og konkurrerer om tittelen «verdens korteste mann» for tiden. ;)Synes da liksom at de skal dekke fingertuppen om ikke mer enn akkurat. Disse er 2-3 mm kortere enn fingeren. 😦

  6. Anita K. says:

    Da er mine mikro, alt for korte. 😆

  7. Britt Åse says:

    Det var det der med rimelighetens grenser, ja 😀

Legg igjen en kommentar

