Et uventet streif av hageglede

Dette ble det året der jeg ikke gjorde noe mer enn det nødvendigste i hagen. Heldigvis bærer ikke hagen nevneverdig preg av det. Men jeg har hatt en smule uggen følelse. Ikke dårlig samvittighet – det har jeg bestemt meg for å ikke ha før bedene flyter over av ugress. Og det gjør de ikke siden jeg har plantet som man bor i Hong Kong.

Neida. Det ser faktisk rimelig bra ut. Og av og til finner den grønne interessen tilbake i små glimt. Som i dag.
Da vi plukket og leverte 50 kg epler.
Da jeg for første gang på lenge svingte innom Plantasjen og fant meg noen nye potteplanter og en uanstendig stor bukett gladioler.
Da jeg brukte et par timer på å klippe vissent.

Så nå kan jeg igjen se ut på et fantastisk dahliabed fra kjøkkenvinduet. Det eneste de dahlianene har til felles er at de alle er navnløse. 😉 Ellers er det vannliljefasong, kaktus, semikaktus og halvfyllte til enkle. Fra blekgrønt til mørkegrønt bladverk og blomsterfarger fra hvitt til rødsort. Jeg liker dem alle.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

3 Responses to Et uventet streif av hageglede

  1. Anita K. says:

    Urk, mine potteplanter sint på meg hver gang jeg går forbi dem. For mye å drive med på annet hold.

  2. Kirsten says:

    Sånne streif skal man ta godt vare på….:)

  3. smgj says:

    Anita K. – mine henger med bladene og kun de sterkeste overlever. En av de jeg kjøpte var svigermors tunge. 😉

    Kirsten – jo, du har så rett. Og jeg forsøker. 🙂

Legg igjen en kommentar

