Glede i høykonsentrat

Søndag hadde jeg en dag som ikke bare begynte i blått, men i blålilla. Dere vet, en sånn dag hvor livet er trist… og man bare ser de «halvtomme glassene». En sånn dag hvor gråten kommer spontant uten grunn. Selv om sola skinner.

Da er det godt å ha en mann som forstår at det er høst og skjønner at eneste medisin som virkelig virker er å få meg ut. (Ut i positiv og bokstavelig forstand, altså. 😉 )

Så i går ble det en fin sopptur. Det er noe med det å gå i litt ulent terreng. For meg er det rett og slett sånn at når jeg må tenke på hvor jeg skal sette føttene og hvor jeg skal gå generelt, så har ikke hodet kapasitetsoverskudd til å rulle seg ned i negative tanker. 😀 Dermed ble det både kantarell, traktkantarell og piggsopp ut av det. Ikke for mye, bare passe til at man ikke blir drittlei under rensingen.

Og så ble det jammen tid til en båttur med grilling.  Menyen ble andebryst med varmet sopprisotto og rødbeter og gulrotkake til dessert etterpå. Deilig å slumre med en bok i båten etterpå.

Det går altså an å snu blådager til lyserosa – med en våken livsledsager til hjelp.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

12 Responses to Glede i høykonsentrat

  1. Linnemi says:

    Arme jente, – dette var tidlig å komme i blå stemning, men som du sier – med en våken livsledsager til hjelp. Så flott at du har det, for den drahjelpen trenger man virkelig.
    Jeg kan ikke annet enn føle med deg, si at du kommer deg gjennom det i år også, og selv finne frem lyslampen og ha den klar til litt lenger utpå høsten.

    • smgj says:

      Det er ikke så synd på meg, jeg har det nok egentlig ganske lett og nå er jo også gjenkjennelsesfaktoren der. Heldigvis finnes det fordeler med å få det tidlig – jeg er ferdig med det når bladene er borte og frosten har kommet. Det er jeg veldig glad for.

  2. Berit says:

    Tror du har vært heldig med valg av mannfolk. De aktivitetene burde kunne kurere et bredt spekter av problemer. Menyen også!

  3. Britt Åse says:

    Strående oppfinnelse, parforhold! Særlig når halvpartene kan gjøre hverandre så godt som dere to tydeligvis gjør. Goes both ways, you know 😉

    Dumt med høstblues, men super snuoperasjon!

  4. hildeG says:

    Den menyen høres ut til å kunne kurere bortimot hva som helst. Ta godt vare på han der 🙂 (og deg selv…)

  5. hildeG says:

    Ny kommentar fra innlogget hildeG – da er det nok bare å trykke.

  6. hildeG says:

    Nytt forsøk (du får bare slette spamminga mi)

Legg igjen en kommentar

