Årets kvekk

Hihi. Nå glemte jeg nesten å skrive om gårsdagens store latterbrøl.

Jeg sto inne på kjøkkenet og renset sopp da jeg hørte et brøl fra hagen. Det var fra Husets Herre som sto og etterfyllte vann i bøttedammen (i regnet!). I samme vendingen skulle han vanne ut litt av den grønne gugga på bunnen så han kjørte slangen i bunn på fullt trykk (som forøvrig ikke er så overvettes mye siden vi har pumpe og brønnvann).

Han ble da overrasket av noe uventet og levende (og tydeligvis også skremmende) fra dypet. En flott frosk hadde nemlig tatt bolig i dammen. Den kravlet seg småsnurt ut og satte seg i krypeineren ved siden av og ventet på at flommen skulle gå over. Tydeligvis kommer den seg oppi ved hjelp av krypeineren ved siden av og ut ved hjelp av potten med fredløs og sverdiris som står inne i bøttedammen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to Årets kvekk

  1. Britt Åse says:

    «The thing from the deep is coming!» Mooowahahahaha!!!!

    😆

    eller noe sånt.

    Synes jeg ser ham 😀

  2. Anita says:

    Næmmen, han var så så søøøøøt. Skjønner godt at mannen skvatt – de åpenbarer seg liksom litt brått, froskene. Mer frosk burde være valgkampsak. 😀

  3. potentilla says:

    Sikker på at det ikke er mer nedi der, dodraugen f.eks.?

  4. Marit says:

    Søt frosk du har da! Her er det også masse frosk. Tydelig et høstfenomen, og sikkert også pga. alt regnet i det siste. Jeg tror aldri jeg har sett så mye frosk som i det siste.

  5. Tilbaketråkk: Første frost på denne siden av sommeren « Mellom himmelen og havet

  6. Tilbaketråkk: Høsthaging – del V « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

