Fargerikt fellesskap – på tallerkenen

Dagens middag er bakte rødbeter (først eddikkokt og så bakt i ovnen med litt smør), stekt kyllingbryst og kantarell med stekt bacon.
Godt var det også. 🙂

Jeg sliter litt med hva jeg skal bruke rødbetene til. Jeg er ikke vant med å få suksess på direktesådde frø, men jeg gjorde det i år – på rødbetene. Oppskriftsforslag mottas med takk!

(Og SE den nye benkeplata vår. Det er noe annet enn lakkert heltre furu med «flass» og like mange «sår» som en hoggstabbe, det.)

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Fargerikt fellesskap – på tallerkenen

  1. hildeG says:

    Det ser godt ut 🙂 Har du masse rødbeter, kommer du vel ikke utenom denne russiske klassikeren:
    http://www.aperitif.no/index.db2?id=6923

  2. Vigdis says:

    Du, det der høres kjempegodt ut! Kylling har ikke vondt av litt mye smakstilsetning.

  3. Britt Åse says:

    Nam! Hva er materialet i den benkeplata? Den var fiin!

  4. Berit says:

    Ser lekkert ut alt sammen – mat, tallerken og benkeplate!
    Her i huset går det meste av rødbetene til eddiksylta m. karve. De små går hele på egne glass. Bortsj er nevnt, og utover det venter jeg i spenning på de forslaga du måtte få. Rødbeter slår nesten alltid til, jeg sår bare de åra det minker på de sylta.

    • smgj says:

      Du vet, vi er ikke velsignet med jevn vårfukt på østlandet … og jeg bor på tørrish jord, så her er det nesten ingenting som alltid slår til. 😉

  5. Anita K. says:

    Hehe, jeg fikk en miserabel liten tomatplante som ikke har blomstra en gang. 😆
    Benkeplata var gild. Vi har en hvit porøs sak som får ringer hver gang mannfolket har vært der med kaffekoppen sin. 🙄

  6. Sigrid says:

    Små rødbeter skjæres i båter, legges i langpanne med små gulrøtter og svarte oliven. Drysses med rosmarin og litt salt, press over litt sitron og hell over generøst med god olivenolje. Stekes i ovnen til de er møre og spises med godt, ferskt brød og et parmesandryss.
    Yummi 🙂

Legg igjen en kommentar

