Tilbake

Nå holder vaskekurven på å bli tom og tørketrommelen har jobbet seg «svett».  Vi er hjemme igjen etter en drøy uke i Romania.

Turen var utrolig på mange måter. Vi tilbrakte en drøy dag i Bucharesti mens resten av tiden ble tilbrakt i en liten 400-personers by, Halmeag,(uttales «Halmyakk») langt ute på bygda i distriktet Brasov, antakelig lettere plassert som en del av Transylvania. (Halmeag ligger forøvrig noen mil unna Bran Castle – «Dracula-slottet»).

Romania er et kontrastfyllt land. Jeg har aldri sett så mange dyre biler – og heller aldri sånn fattigdom i Europa (vel og merke så ikke vi direkte NØD). Dette gjør landet billig å feriere i – om man ikke blir lurt.

Sånn så f.eks vårt 600kroners hotellrom ut. (Bliss Hotel – her er hotellets egne glossy skrytesider.) Dessverre tok vi ikke bilde av bademaskinen. Jeg har aldri hatt et rom med dusj som inkluderte massasje/»regnskogsdusj»/radio/lys/ oa. tidligere. Vi måtte selvfølgelig prøve den. 🙂

Mer om Romania kommer et innlegg eller to seinere. Enn så lenge kan andres erfaringer leses her.

Det er uansett godt å være hjemme til hus, egen seng, hage og katt. Sistnevnte er overlykkelig over å igjen få sove i sofaen og seifilét til kvelds. Jeg er nesten like tilfreds (tror jeg) med egen seng. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

3 Responses to Tilbake

  1. Anita K. says:

    For en som har sett filmen «Bram Stoker’s Dracula» («….I have crossed oceans of time to find you…») kremt, hmmm. 😆
    … mange ganger vil et Romania-besøk uansett ligge et sted der i det fjerne.

    Gleder meg til reisereportasje in spe! 🙂

  2. Rita says:

    Velkommen hjem 🙂

    Jeg har tagget deg:D

  3. Tilbaketråkk: Romania – Bucharesti « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

