Tag, tagger, tagget

Hva er du opptatt av for tiden?
Akkurat i dag: magen min. Vi er ikke på talefot.

Hva har du på deg i dag?
Svart nattkjole. Den matcher sofa, dyne og pute godt.

Hva skal du spise til middag?
Ingenting, kjennes det ut for. Kanskje litt potetgull om jeg klarer å beholde det.

Hva vil du gjerne lære deg?
Det er så mye forskjellig – alt etter behovet jeg ser der og da. Jeg liker å kunne ting, men har vanskelig for å begynne med ting jeg ikke kan. For tiden tenker jeg mest på rumensk og flislegging. 🙂 

Hva hører du på akkurat nå?
Travel&Living. Swapper innom en TV-kanal når jeg ikke orker lydboka mer (Terry Goodkind – The Sword of Truth-serien og bok 1; Wizard’s First Rule.)

Hvordan er ditt favorittvær?
Sommerværet er sol, 20-25 grader og bris. Det jeg håper på nå er sånn omtrent det samme, men lavere temperatur.

Hva er ditt mest utfordrende mål akkurat nå?
Å få i meg mat – og beholde den. 😉

Hva syns du om den personen som tagget deg?
Rita har som Nordnorske flest en god porsjon bein i nesa. Utifra det hun har fortalt om seg og sitt trengs det. Likevel er hun alltid positiv på nettet – og skriver godt. En av de jeg alltid sjekker for nye innlegg når jeg «går nettet rundt».

Hvis du kunne fått et hus, ferdig innredet, hvor som helst i verden – hvor skulle det vært?
Mja… jeg er glad i Norge, men også i varme og sol. Et vanskelig dilemma det der. Et sted med årstider i en eller annen form måtte det iallfall være.

Hva ville du gjerne hatt akkurat nå?
God mage og fri. (Vel, jeg er hjemme, men det er ikke «fri» å være syk.)

Hva vil du gjerne bli kvitt?
Omgangssyken. Værsågod. Gratis.

Hvis du kunne dratt hvor som helst i verden den neste timen, hvor ville du dratt?
Tilbake til Halmaeg, Romania for en ny uke. Minst.

Hvilket språk vil du lære?
Jada – jeg er litt ensporet i dag. Skulle jeg få en innføring i et nytt språk nå måtte det bli rumensk. Eller spansk (som også er i samme språkgruppe).

Hva ser du etter i en venn?
At kjemien stemmer. Det er like intrikat og like vanskelig å beskrive «valget» av en venn som valget av livsledsager. Noen klaffer – andre klaffer ikke. Men uten ordholdenhet er det umulig.

Hvem vil du gjerne møte?
Ingen spesielle, eller om jeg ikke blir bedre: legen.

Hva slags musikk liker du?
Er ikke så veldig opptatt av musikk. Liker mest det som havner i ytterkanten av rock – tungrock, symfonisk rock, folk-rock … men er ikke aktiv verken i platesjappa eller på pirate bay. Det blir helst radio.

Hva er favorittplagget i klesskapet ditt?
Varierer. For det meste «noe behagelig». Av og til en sjelden gang «noe pent».

Hva er drømmejobben?
En 100% betalt 50% stilling som er utfordrende, men ikke stressende… 😀

Har du noen favorittmodeller?
Modeller? Næh. Jeg liker klær dersom de passer meg. Ikke en syltynn, levende prøvedukke.

Hvis du hadde hatt 1000 kroner nå, hva ville du brukt det på?
Ikke godt å si, men husvask er en sterk kandidat …

Beskriv stilen din?
Praktisk. Tror jeg. For klær er det viktigst at de kan vaskes i maskin. Og ikke er rosa.

Hva var det siste hage-(mote)bladet du leste?
Natur & Trädgård. Og nå blar jeg i medlemsbladet til RHS.

Den siste cd-en du kjøpte?
Husker ikke. Må ha vært mange år siden. Sannsynligvis en Jethro Tull-plate.

Hva hørte du på da du ble tagget?
Tipper på TV jeg. Det er bakgrunnsstøyen her i huset.

Hva vil du akkurat nå?
Bli frisk. 🙂

Kan ikke se at potentilla har vært utsatt for denne ennå. Du er herved utfordret til å komme deg tilbake på nett. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Tag, tagger, tagget

  1. nefertiti says:

    Den der 100/50 jobben ser jeg også etter 😉
    God bedring!

  2. potentilla says:

    Sukkja….Inne i en overarbeidet periode..

  3. Linnemi says:

    God bedring! Jeg vet om bedre suvenirer å ta med seg fra utlandet enn magesyke. 😉

    • smgj says:

      Vel – tror ikke jeg skal skylde på reisen for dette denne gangen. Var finfin i 2 dager etter hjemkomst og det går omgangssyke lokalt. 😦

  4. orchis says:

    God bedring!!

Legg igjen en kommentar

