Treffninger i dusjkabinettet

I dusjkabinettet har det seg sånn at vi har en sånn ulekker nettinghengehylle krøket over kanten. I de 6 årene vi har bodd her har mine ting bodd i øverste etasje, mens hans ting har bodd i nederste. Av den enkle grunn at Elsève-shampo ikke får plass til å stå oppreist i underetasjen. Det har ikke vært uten diskusjon siden barberskumboksen også er for høy, men siden det er pressluft i barberskummet slik at vertikal posisjon ikke har så mye å si for brukbarheten så har Husets Herre motstrebende kapitulert – på tross av gretten mumling om bortvasket balsamstripe på høvelen på grunn av sprut fra dusjen (hvor jeg har replisert at det må han ta ansvar for selv, siden jeg er lav og derfor ikke hever dusjhodet under taket). Så alt var vel og saken avgjort.

Trodde jeg.

Inntil i dag.

Da jeg gikk i dusjen hadde nemlig barberskum og høvel i nattens mulm og mørke inntatt penthouset mens min bodyscrub og hårkur var presset ned i gradene. Siden jeg ikke har brukt Elsèeve på en stund har altså Husets Herre sett sitt snitt til å invadere toppetasjen med barbersakene. Og ikke kan jeg klage engang siden alle mine gjenværende pleieremedier beviselig er i «underetasjehøyde».

Så jeg ryddet like godt ut den flytende såpen og de to porsjonspakkene med hårkur som merkelig nok ikke hadde blitt degradert ned til kjelleretasjen under okkupasjonen. … Og tok industristørrelseflasken min med shampo fra gulvet og plasserte den elegant ved siden av barbersakene i øverste hylle. 😀 Og så snart den gamle, lille balsamflasken er helt tom kommer det en litersflaske av den også.

Så det så.  😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Treffninger i dusjkabinettet

  1. Britt Åse says:

    Hahahaha!!! Du er gørgod 😀

  2. Miamaria says:

    Ha ha ha, jeg heier!

  3. Linnemi says:

    Gå’kke an. Ta ‘an! 🙂

  4. Rita says:

    Kniiiis 😀 Nå er jeg spent på fortsettelsen av denne trilleren. Når er neste episode?

  5. hildeG says:

    hihihiii
    er det rart det blir krig i verden?

  6. thihi 🙂
    hva med å skaffe en større hylle? 😉

  7. Berit says:

    Fniiis, det kaller jeg utspekulert. Han kan bare kapitulere med det samme!

  8. Tilbaketråkk: Treffninger i dusjkabinettet – revisited « Mellom himmelen og havet

  9. Tilbaketråkk: Ikke rotte i kloakken, men … « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

