Himler med øynene – tissedebatten returnerer

Tissedebatten dras fram igjen.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3295276.ece 

Jeg husker den fra 2006 da en tidligere Frp-politiker presterte å si at det er en menneskerett å stå å tisse. Vel – jeg kan gjerne komme på besøk til vedkommende og utøve min menneskerett der. For sist jeg sjekket så var kvinner også alment anerkjent som mennesker. Jeg bare håper han vasker badet sitt selv – noe jeg synes ALLE stående tissere burde gjøre, uansett kjønn.

Om en manns kjønnsidentitet er ubetinget knyttet til ståpositur ved vannlating er den uhyggelig «skjør». Jeg kjenner en aleneboende Mann som ikke har noe problem med å fortelle at etter han måtte begynne å vaske badet selv så begynte han å sitte uansett hva han skulle på do. Av de samme praktiske årsakene som vaskedamene nå fronter.

Mitt syn på saken er at både gutter og jenter bør vaske doene selv – og deretter selv velge hva som er akseptabelt.

Til sist: Her er en annen praktisk, nabovennlig årsak til å ikke alltid tviholde på manneretten.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

11 Responses to Himler med øynene – tissedebatten returnerer

  1. Berit says:

    Hehe! Vi har oppslag på båtdoen: Sitt og piss, hilsen renholdspersonalet. Initiert, produsert og satt opp av skipperen (som tilfeldigvis også er renholdspersonalet i båten). Båtdoer egner seg ekstra dårlig for den stående varianten.

  2. Mokki says:

    Mannlig kjønnsidentitet er visst en veldig tander sak, har jeg skjønt etter å ha fulgt debatten den siste tiden. Ikke minst er den avhengig av at damer pleier og støtter den *himmle med øynene*

    Å la andre være nødt til å gå på do i en pøl av piss som en etterlater seg har med mangel på folkeskikk å gjøre – ikke mannlig kjønnsidentitet. Man etterlater et toalett sånn som man ønsker å finne det når man kommer dit selv.

  3. Linnemi says:

    Tiltredes.
    Ubetinget.

  4. Miamaria says:

    Jeg himler også. Som om de menn som sitter og tisser (det finnes en god del av dem faktisk, de bare «gjør ikke så mye ut av det»), ikke er menn.

    Jeg synes i grunnen det er mye verre å lære ungene at de må stå og tisse for å være menn, enn å nekte dem det. Så dét.

  5. hildeG says:

    Det er bare en ting åsi om dette utspillet:
    PISSPREIK

  6. Christine says:

    Jeg bor sammen med 3 gutter, og dovask har jeg tydelig meddelt at jeg ikke føler særlig stort ansvar for. Så, de får vaske bort sølet sitt selv…..(og det skal gjøres OFTE og i MIN standard hvilket betyr mye oftere enn de synes er nødvendig)
    Kan de ikke rett og slett bare sitte, sier nå jeg….

  7. orchis says:

    …iiiiiik! Jeg innrømmer at jeg har forrådt min mandighet. Skrekkelig! Nu går verden under… :)))

  8. Tullik says:

    Hørtes ut som du har hatt ein fin dag.. Lengter ut eg… Været er fint, til ei forandring, men eg er så forkjøla ! Godt å få gjort litt i hagen om hausten og.

Legg igjen en kommentar

