Høsthaging: del I

Det ble et par timer i hagen i dag. Det er lenge siden sist, men i dag var det så klart og fint.

Jeg har tatt opp/inn potet, gulerøtter, rødbeter, pastinakk og gresskar. Det ble ei bøtte med poteter – passe for oss siden vi ikke har brukbar lagerplass. Den éne pastinakken som fikk fin størrelse var typisk nok den som spirte ut av en avskrevet frøpotte dumpet midt i blomsterbedet. Den var plassert omtrent inne i en daglilje. Vanskelig som pokker å få opp. 😀

Av gresskar ble det bare tre spaghettigresskar og en «baby bear». Det andre av samme sort var spist av sneglene… 😦  Og så har jeg begynt å høste blomkarsefrø. De ble flotte i år. Så i kjøkkenhagen gjenstår nå en god del nedkutting og luking, og bønnene. De har jeg ikke helt forstått hvordan jeg skal spise. Men vi forsøker.

Selv om det var kaldt var det deilig ute. Og så er det så mye mer hyggelig å finne det rimelig ryddig i hagen til våren så jeg tror jeg skal fortsette i morgen. 😉 Nitrox kommer til å tro han har fått et digert toalett. Neida – jeg har plastnetting med 5x5cm ruter jeg legger over slik at det ikke går å grave der for katten. Grønnsakene gror tvers gjennom nettingen uten problemer. En enkel og grei løsning for å unngå gjødsling på feil sted.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Høsthaging: del I

  1. Randine says:

    Flott bilde av Meisen på solsikken, du har jammen vært flittig med høstingen!

  2. Marit says:

    Du har da kommet godt i gang du også da! Det er deilig med sånne flotte høstdager, og da er det fint å holde på i hagen. dessuten jobber jeg aldri så godt som da om høsten, for da har jeg skikkelig press på meg. en vet aldri når en våkner opp og det er hvitt… Kanskje ikke hos deg, men her er det fort en realitet en dag. Så en har mye igjen for å få gjort det mens det ennå er levelig ute 🙂

  3. Berit says:

    Flink du er!
    Jeg vurderer å starte innspurten i ettermiddag, det er vakkert vær.

  4. Tullik says:

    Ser at mine kommentar om høsthaging havna på forrige innlegg. Ikkje så greitt å få alt til for ein nystarta blogger. Hadde egentlig ikkje så mykje å sei om den tissesaken…..

Legg igjen en kommentar

