Høsthaging – del IV

Man skal som kjent hive seg rundt når ånden er på besøk. 😉 Resultatet her i dag ble at jeg fikk inn alle utepottene – så nær som én – inn i drivhuset. Det var ikke så mange i år. En håndfull potter med fuchsia, en pellis, en cyclamen og en potte med freesia. Jeg trodde jeg skulle klare å lure den i år, men det frodige lauvet i potta tatt i betraktning er det nok den som ler sist – i år igjen.

Den gjenstående er en kjempefuchsia som intill videre får residere ved inngangspartiet, tett ved husveggen, omtrent inne i en rhododendron. Der er det erfaringsvis frostfritt temmelig lenge.

I drivhuset er det nå stappa i påvente av utkastelse av tomater. Jeg stresser ikke med å flytte inn i kjelleren sålenge jeg uansett må ha varme på i drivhuset. Så det blir nok ikke tømming der før mot slutten av måneden.

Og siden jeg var godt i gang og uansett ute skrubba jeg noen potter, fjerna noen gamle solsikker og resten av bondebønnene. Og da hadde det blitt mørkt, gitt.

Gjenstår:
    Bære inn siste potte
    Spa opp 3 kasser dahlia
    Koble ned og ut vann
    Fylle drivhuset: pottebordet
    Tømme drivhuset for planter – fordele mellom kompost og kjeller
    Fylle garasjen: hagemøblene, grillen, bøttedammen og blomsterkassene
    Ta inn lukeåpnere, fontene og vanningsanlegg

Og om det da er noe restenergi:
    Rake bort noe lauv
    Ta opp jordskokk
    Rake over kjøkkenhagen

Jaja – vi får se … 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Høsthaging – del IV

  1. Britt Åse says:

    Jøss, du er jo skikkelig dytten, du! Jeg later som jeg ikke ser hagen min, jeg. Ikke desto mindre kjøpte jeg to sedum-er i dag. *himler med øynene*

  2. Berit says:

    Du er søren ta meg flink!
    Om jeg skal få gjort noe ute om hverdagene nå, må vi innføre europeiske måltider – når joggen og middagen er unnagjort, er det nesten mørkt.

  3. Berit says:

    De verden. En slags dårlig-samvittighet-skriveleif, den var ny. Jobben, skulle det stå, ikke joggen.

  4. potentilla says:

    Ferdig ute og takk for det, her er det helhvitt…

  5. smgj says:

    Nåja… jeg føler meg ikke helt klar for helgenglorien altså. Det bare klaffet.

    Potentilla: jeg er glad det er hos deg, ikke hos meg. 😉

Legg igjen en kommentar

