Høsthaging – del VI

I kveld har jeg jobbet slik:

Nærmere bestemt tenker jeg på referenget:

Den går hit, den går dit,
den går runt en liten bit

Den startar på ett kick,
det är en makalös manick

(Resten av teksten finnes her)

Så i dag har jeg fått spadd opp halvparten av dahliaene (bare avbrutt av å spa over et av bedene i grønnsakshagen, ta inn hageslangen, starte plenklipperen og la den klippe 1/3 av plena, samle litt lauv og luke litt villjordbær på villspor). Da hadde det blitt så mørkt at jeg knapt nok fant igjen sekatøren mellom hver gang jeg skulle klippe stilker.  Så jeg dumpet dahliakassene i drivhuset til tørk og ly for nattefrosten og tok med meg den siste potta med fuchsia inn. Planløst og lite systematisk, men det ble da noe gjort likevel. Og midt på plena utenfor stuevinduene ligger en diger haug stilker. 😉

Gjenstår:

    Bære inn siste potte
    Spa opp 3 kasser dahlia (og merke?)
    Koble ned og ut vann
    Fylle drivhuset: pottebordet
    Tømme drivhuset for planter – fordele mellom kompost og kjeller
    Fylle garasjen: hagemøblene, grillen, bøttedammen og blomsterkassene
    Ta inn lukeåpnere, fontene og vanningsanlegg

Og om det da er noe restenergi:

    Rake bort noe lauv
    Ta opp jordskokk
    Rake over kjøkkenhagen

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

2 Responses to Høsthaging – del VI

  1. Christine says:

    Du er flink! Jeg hadde noen krokusløker liggende her – 60 stk, og tror det var siste sjans når jeg heiv dem ned i en ledig grop i går. Jorda var – overraskende nok, frossen ganske langt ned. Spørs vel om de får etablert seg…en konsekvens av å være så sløv.

  2. oyhovoft says:

    Herlig musikalsk flashback fra sommeren 86. 😀

    Her er ellers det meste under kontroll, men i natt kom første frost og det betyr at visse oppgaver hoppet fram noen hakk på prioriteringslista. Georginene må nok opp om ikke så lenge…

Legg igjen en kommentar

