Noe er galt med denne ferien

Været i dag… jeg kan bare ikke sette fingeren min på HVA?

FYI:
Sted er fremdeles Kypros…

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

13 Responses to Noe er galt med denne ferien

  1. urk
    Det hjelper vel ikke at jeg sier at det regner her også, men det gjør det altså.
    *trøsteklem*

    • smgj says:

      Ingen fare. Det er mest komisk. Og her er det da over 15 grader – til og med under regnbygene, mye mer i solsteiken. Leser at det skal snø i fjellet hjemme… Det hjelper. 😀

  2. Britt Åse says:

    Nææi! huffameg, det blir godt å komme hjem til lun stue, fyre i ovnen og tenne noen lys, og så lager Vic noe godt til deg!

  3. orchis says:

    Men det er vel ikke kaldt? Misunner deg faktisk. Her har det regnet én gang i hele oktober, og varslene lover heller ikke noe i dagene som kommer. Det er sørgelig tørt. Kos deg som best du kan.

    • smgj says:

      Heldigvis varer ikke bygene så lenge. Det er 30 min sol, 5 min regn, 20 min sol, 5 min regn og videre i samme stil. I dag har vi vel hatt en times oppholds i strekk med 10-dråpersbyge som det minste og 20min plaskregn som det meste. Det verste er at det ikke hadde regnet noe her før den uka vi kom… 😉

    • smgj says:

      Har forresten funnet et mysteriekaktustre som du kanskje kan hjelpe meg med navn på? Har voksaktige hvite blomster som slyngplanten ynde… eller litt større enn duftrankeblomsten. Kanskje som en 5-krone i Ø. Stammen på eksemplaret vi så var ca 2 meter. Piggete (2-3cm lange pigger) som jeg mener sto i rader(?) på stammen. Tykk nede og så smalnet den av som en elefantfot før den greinet seg ut. Hadde «ordinære blader» i greintuppene ved blomstene.

  4. orchis says:

    En helt annen ting: Vet du om den palmedrepende billen Rhynchophorus ferruguineus (red palm weevil) herjer på Kypros også? Ser du døde og døende palmer i hager og parker? Særlig daddel- og kanaridaddelpalmer er utsatt. Her har utysket myrdet utallige palmer allerede. Et sørgelig syn! Jeg oppdaget billen i min hage for en drøy uke siden, og er særdeles bekymret…!

Legg igjen en kommentar

