Note to self:

Neste gang du begynner å strikke noe – sjekk at du har TILSTREKKELIG garn i riktig(e) farge(r) på forhånd. Dette ser unektelig litt tåpelig ut. Slutten på garnet er den stumpen der ved siden av vinkorken som holder de bortsatte maskene på rundpinnen …
Og jeg som var så fornøyd med nytt, egenkomponert mønster basert på basic raggsokk. Med rett&vrang nedover baksiden av hælen og to fine fletter på hver side … 😦 Det er straffen for å lage skaftet noe lenger og ikke bruke kontrastfarge.

Så – om noen TILFELDIGVIS har et nøste brunt og svart «Mor Åse Raggegarn» fra Sandnes (Farge 3182, 80% ull, 20 %nylon, 90m/ 50g pr nøste, grønn etikett) liggende enten hjemme eller på sin REMA (det ligger nemlig ikke på «mine» REMAer lenger 😥 ) kan jeg tilby penger, porto og evig taknemlighet.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

18 Responses to Note to self:

  1. solfrid says:

    Jeg kan titte etter på min Rema. Notert:)

  2. Anita K. says:

    Kjenner meg igjen. Typisk litt ovenpå når man legger opp masker og design. 😦
    Men armene mine greier ikke strikking pga pc-jobbingen. Men jeg fikk satt bort noe strikking til ei dame mot at jeg holdt garnet. En slags trøst. Og så har jeg svart belte i julemesser med husflidslaget. 🙂

  3. Mari Anne says:

    Been there, done that. Min løsning ble å rekke opp tåa på den sokken som var ferdig og strikke begge i konstrastfarge, evt. kan du strikke i «så nær som mulig» farge. Skal på Rema i dag, skal sjekke.

  4. Berit says:

    Usj, så ergerlig! Håper de gode hjelperne finner riktig garn og farge. Hvis ikke: Etterlyse på forumet? Evt. et handarbeidsforum?

    • smgj says:

      Takk for tipset. Ellers får jeg strikke rød fot på den ene sokken – har et nøste rødt/sort. De er til meg selv såh …

  5. potentilla says:

    Har ennå den første genseren jeg strikka, med høy hals i en helt annen farge…Av samme grunn.

  6. Mari Anne says:

    Har sjekka noen Rema 1000, men din farge ser ut til å være utsolgt. Ikke så rart, den var lekker.

  7. Tilbaketråkk: MeMe blog Award/utfordring « Mellom himmelen og havet

  8. Margrethe says:

    Hei! Siden jeg bor i USA om dagen og garnet mitt er i Norge, så er det litt vanskelig for meg å få tatt en titt på det. Jeg er ganske overbevist om at mitt garn er brunt og hvitt, ikke brunt og svart som ditt. Dersom du fortsatt er i mangel i romjulen, så kan du sende meg en melding og høre – da kan jeg iallefall se om jeg finner det.

    • smgj says:

      Åh – pokker da! Jeg leste jo at du skulle til USA – men på en eller annen måte fikk jeg for meg at det gjalt neste år. Jaja. Jeg får bare lage en sokk med rød fot. Ingen katastrofe det heller. Tusen takk for svaret!

  9. Tilbaketråkk: Garn funnet! « Mellom himmelen og havet

  10. Tilbaketråkk: Raggsokkene fra helvete « Mellom himmelen og havet

  11. tool says:

    Ja, sannsynligvis sa det er

Legg igjen en kommentar

