Krokus og annen blomstring

Denne fant jeg i går. Nå står den sammen med en like «døgnvill» kompanjong i vase. Beklager at bildet er litt uskarpt. Mobilkameraet er ikke det beste. Men med blomstring i november fortjente det å få være med uansett.

Her er et annet lyspunkt – denne gangen fra drivhuset.

Denne cyclamen har nå overlevd hos meg i flere år, men jeg tror ikke den noen gang (siden jeg kjøpte den) har blomstret så vakkert som nå. Og den dufter aldeles nydelig. Ekstra gøy er det at det er små frøplanter i potta.

Ute fant jeg så denne tapre, lille høstkrokusen. Vakker, ikke sant? Jeg sliter fremdeles med makrobilder med G9. Jeg har et handicap – jeg leser ikke bruksanvisninger… 😆 Men av og til blir resultatene uansett ikke så verst – sånn som denne gang. Det hjelper dog å ha et vakkert motiv. 😉

I Romania så vi forresten også masse høstkrokus i bøkeskogene – og tidløs i de fuktige engene. Det var en opplevelse å se dem i sitt naturlige miljø. Tidløsen er ferdig hos oss nå – snø og kuldegrader tok den mens vi var bortreist. Jeg håper å se dem begge igjen neste høst.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Krokus og annen blomstring

  1. Berit says:

    Novemberblomster fortjener fotografering åkkesom! Fiiine! (Men er det en pelliz jeg ser ved siden av cyclamen?)
    Tidløsene holder fortsatt ut på sunnmøre, dvs album og silicicum gjør.

  2. kult, lupin i november!
    Jeg slutter aldri å facineres over hvor lenge enkelte holder ut 🙂

Legg igjen en kommentar

