Høsthaging – del X, finalen

Da er drivhuset tømt for alt untatt en klematis som det kanskje er liv i og to potter asparges. Det skal få stå der over vinteren. Ventilluka på baksiden står på gløtt sånn at det ikke skal bli for varmt og tørt når sola står på. Ledningen er tatt inn og kveilet pent sammen. Ovnen og annet er pakket bort.

Og ikke minst – alle tomatplantene er i komposten. 😀 Vi har faktisk hatt egenproduserte helt til nå. Og noen av stiklingene jeg tok forrige gang ser ut til å sette røtter og blomsterknopper allerede. Kanskje tomater fra påske til advent skal bli det nye målet? 😆

Det var nesten litt koselig i drivhuset  mens det haglet på taket. Heldigvis var det «oppholdsbyger» nok til at jeg fikk bært tomatplantene til komposten og de 3-4 gjenstående fuchsiaene inn i kjelleren …

Jordskokken som gjenstår tror jeg at jeg satser på at vi skal få tak i seinere også. DVS at vi unngår hard barfrost framover.

Nå skal jeg ta et varmt bad, lese og kose meg litt før jeg strikker ferdig tåa på sokken. Hver sesong, sin sjarm.

Gjenstår:
    Bære inn siste potte
    Spa opp 3 kasser dahlia (og merke?)
    Koble ned og ut vann
    Fylle drivhuset: pottebordet
    Tømme drivhuset for planter – fordele mellom kompost og kjeller (påbegynt)
    Fylle garasjen: hagemøblene, grillen, bøttedammen og blomsterkassene
    Ta inn lukeåpnere, fontene og vanningsanlegg

Og om det da er noe restenergi:
    Rake bort noe lauv (dette har jeg vel slått fra meg. Det ble “klippet” i stedet.)
    Ta opp jordskokk (halvferdig, takket være innsats fra Husets Herre)
    Rake over kjøkkenhagen

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

3 Responses to Høsthaging – del X, finalen

  1. AnneKa says:

    Helt sant at hver årstid har sin sjarm, idag kom det snø hos oss og jammen var ikke det også koselig. Ble så lyst og fint ute:) Kjekt med alle lister som er ferdig krysset, og med en utrolig lang høst i år klarte eg også å få inn alt før snøen kom.

  2. Britt Åse says:

    Ja, er det ikke vel deilig? Sånn derre kontroll, sånn derre tilfreds 😀

Legg igjen en kommentar

