Gøy med statistikk

Av og til er det gøy å grave i sidestatistikken. Ikke er det så enkelt å sammenlikne «rett» siden gamle poster vil ha hatt mer tid på å få treff. Men da er det ekstra tydelig når nye poster seiler opp blant «topp 10».

Topp 3 er egentlig just nuh en topp 4 siden det ligger en delt 3.plass der.
1) Strikkeoppskrift for dummies: raggsokker 
(Med nesten dobbelt så mange treff som nr 2 på lista.)
2) Hva bruker man eggehviter til – nøttebunn, selvsagt
(Tett fulgt av de to på delt 3.plass.)
3) Fjerning av rødvinsflekk fra bomullsduk
3) Om pust, angst og stress – smgj synser

Det er nok ikke faste lesere som får disse postene opp i høyden, men heller at disse postene har mange søkemotortreff. Jeg håper iallfall at noen av de som har vært innom har funnet svar – om enn ikke de svarene de ønsket.

Ellers viser topplista det jeg allerede visste – at jeg skriver bredt, og ikke smalt.

Andre tema som figurerer i bloggen er dykking og jåleri – og selvfølgelig hage. Sånn er det bare, og sånn fortsetter det nok å være. Jeg liker ikke å begrense meg. 😉

Her kommer de mest leste – gruppert sånn ca etter tema.

De praktiske

Strikkeoppskrift for dummies: raggsokker 
Jeg håper at noen har fått til raggsokkene sine. Det hadde vært meget hyggelig å høre fra dere.

Fjerning av rødvinsflekk fra bomullsduk
Rødvin er et problem for mange. Dette resymeet er nok veldig spesifikt for hvit bomull, men jeg håper det har hjulpet noen.

Uten mat og drikke …

Hva bruker man eggehviter til – nøttebunn, selvsagt
Overskudd av eggehviter er et problem for mange. Jeg liker både nøttebunn og mandelbunn og siden de kan fryses og «ha på lur» er det en lettvindt måte å bli kvitt dem. De av dere som egentlig lette etter hva dere skal gjøre med et overskudd av eggeplommer bør se på den endelige honningkakeoppskriften min. Det var den som førte meg ut i uføret.

Husets Herre kokkelerer
Husets Herre er virkelig flink på kjøkkenet. Min oppgave begrenser seg stort sett til rydding og sånt og borddekkingen. Dette er et innlegg med meny, borddekking og noen linker til eksterne oppskrifter.

Middagsmuffins med cottage cheese, ost, urter og skinke
Men det finnes unntak som bekrefter regelen 😉

Flere oppskrifter – i ordets videste forstand – finnes under stidkkordet «oppskrifter«. Innimellom er det også en og annen sokk der – iallfall foreløpig.

Rådyrtrilogien

Stylterottemeny (hva rådyrene spiser hos meg)
En kjapp oversikt over hvilke planter rådyrene (stylterottene) spiser i min hage.

Som man roper i skogen får man svar – dagens tema er rådyr
Svar på en del søkemotorsøk som jeg har sett rundt temaet rådyr

Hva jeg har forsøkt mot rådyr
En samling over mer eller mindre vellykkede tiltak mot stylterotteproblemet.

De alvorlige

Om pust, angst og stress – smgj synser
Det hender jeg tenker litt mye. Jeg håper noen av dere som har kommet fram til dette innlegget opplever det som et vettugt innspill.

Gaver med en mening
Om alternative julegaver. Jeg gjentar oppfordringen også i 2009 – om ikke lista er valid lenger så er tanken god. Husk altså at denne ble skrevet i 2008 og at ikke alle linkene gjelder lenger (men overraskende mange fungerer fint, altså).

Psykisk i drivhuset
Om nedstemthet og psykiske lidelser. Om det å tie og om det å tale.

De mindre alvorlige 😉

Hihi – må bare deles! – Skademeldinger for smilebåndet.

Sære fakta man husker – Overskriften sier alt.

Høstinnspurt III & gresskaret skal til pers – Det var engang et gresskar …

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

Legg igjen en kommentar

