Raggsokkene fra helvete

Disse sokkene har virkelig vist seg å være et mandagsprosjekt. Jeg ble veldig fornøyd med mønstret og etter noen nervepirrende uker ble jeg også veldig glad over å finne et garnnøste i riktig farge slik at jeg slapp å lage en sokk med rød fot. Og i dag var jeg lykkelig over å være ferdig.

Men …

Finn én feil. 😦 Og den kommer til å irritere meg hver gang jeg bruker dem. Ikke fordi det er noen «big deal», men fordi jeg VET det.

Edit: Større bilde.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

13 Responses to Raggsokkene fra helvete

  1. kirsitn says:

    Øh…. Den ene er litt kortere enn den andre? Men den øverste delen av lestene er jo uansett skjult av buksebeinet, så das spielt ja keine Trille. 😉

  2. Mariann says:

    Jeg syns sokkene ble veldig fine og det er ikke mulig for meg å se feilen. Men jeg kjenner meg litt igjen. Irriterer meg av og til over en liten feil som andre ikke oppdager, men det er nok at jeg vet det selv.
    «Slit an» med nye sokker, eller oversatt; Gratulerer med nye sokker.

  3. Anne-Marie says:

    Hmmmm. Jeg har lett etter feilen, men finner den ikke. Er det en flette som går feil vei et sted? Det pleier det å være når jeg strikker flettemønster, nemlig.

  4. Linnemi says:

    Fletter kun på én side og på samme side på begge sokkene?

  5. Randine says:

    Det å få to like sokker er slett ikke så enkelt som en ikke skulle tro. Jeg ser ikke feilen men kjenner igjen irritasjonen over ting som ikke blir som en ønsker…
    Uansett er det noen imponerende sokker som jeg nok ikke hadde våget meg på å strikke!

  6. hildeG says:

    Feil? Ser ingen. Og hvem bryr seg så lenge du er varm på føttene?

  7. Rita says:

    Ei flette for lite på den ene sokken, så den blir kortere enn den andre?

    Sokkene er kjempefine, og den irriterende feilen er det bare du som vet om og den er i tillegg skjult av buksene eller?

  8. orchishage says:

    Award til deg i min blogg. Ta lett på de medfølgende krav… 😉 Ha en finfin dag!

  9. Berit says:

    Ser feilfrie ut for meg. Om de da ikke skulle være vonde å ha på? Men jeg kjenner også følelsen av den lille feilen jeg vet er der.

  10. Anita K. says:

    Hehe, jeg har rekt opp såå mye strikketøy i mitt liv av nevnte årsaker. Kjenner meg så igjen, gitt. 😆

  11. smgj says:

    Rita har de beste øynene. Det er en snurr for lite på flettene på den ene sokken. Det medfører at den er 6 omganger kortere (kirsiten). OG …
    – Ja, det irriterer meg.
    – Nei, det betyr lite.
    – Ja, det kommer under buksa.
    – Nei, jeg rekker ikke opp.
    – Ja, jeg blir varm på føttene uansett.
    – Nei, de er ikke vondere å ha på av den grunn.
    Men det irriterer meg som sagt likevel. 😉

    Randine – de er faktisk veldig enkle å strikke om du kan flette. Hvis ikke så er fletting ganske greit å lære også. Her er en som forklarer
    http://hobbyvenn.blogspot.com/2006/01/strikke-fletter.html
    (Mine fletter er strikket slik:
    1.-3. omgang: 2r 2v 2r,
    4. omgang: 6r,
    5. omgang: flett 3r+3r,
    6. omgang: 6r….
    Gjenta omgang 1-6 ønsket antall vridninger. Jeg har strikket flettene hver sin vei – det avgjør man gjennom om man tar flettepinnen foran eller bak arbeidet.)

    Om det er kryptisk og du har lyst kan jeg sikkert strikke en prøvelapp og ta bilder underveis.

    Orchis: tusen takk!

  12. nboneparte says:

    Sender deg adressen min – tar de gjerne hvis ingen vil ha de. 🙂

Legg igjen en kommentar

