En årgangsUFO ferdigstilt

Jeg er ikke av de som har hagelyst året rundt. Dermed blir det nokså stille i den kategorien midtvinters. Derimot går det i håndarbeide når jeg finner tid.

Her er en enda eldre UFO som endelig er ferdig. Det var mamma som startet på denne løperen etter et mønster som min gammeltante opprinnerlig broderte. Det var «finløperen» hjemmefra og den bodde alltid på stuebordet i romjula.

Etter at mamma døde arvet jeg UFOen. Dessverre klippet mamma stoffet «grådig» og det er nok en av grunnene til at det har tatt meg 9 år å bli ferdig med den!

Under er originalen, en jeg har brodert for nokså mange år siden (siden jeg brukte annet stoff ble mønstret litt endret, også i den) og til sist den jeg nå har fullført. Det verste er at mamma i sin tid klippet stoff til enda en…

Og til sist et bilde som viser alle tre på ett brett – det er nemlig litt forskjell i størrelsen på dem.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

7 Responses to En årgangsUFO ferdigstilt

  1. Britt Åse says:

    De er veldig hyggelige og skikkelig julete, de der. Så flink du er med håndarbeid 🙂

  2. Berit says:

    Nå blir det jul i heimen, ja! Hyggelig med et mønster du har et forhold til. Og så godt å være ferdig!

  3. Skikkelig koselige og tradisjonelle juleløpere 🙂
    Det er hyggelig med hjemmelaget julepynt, og disse løperene gav meg skikkelig hjemlengt til barndomshjem og barndomsjul 🙂

  4. lilly says:

    Der minner du meg på at jeg har en lignende løper liggende et eller annet sted,men hvor?

  5. Tilbaketråkk: I serien smgj gjør ting hun ikke kan: schattersøm « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

