Julebordfin

Lenge siden sist jeg hadde negler egnet for lakk. De har regrodd «just in time» for julebordsesongen. 😆

Dette er Nubars ‘Red Ruby Glitz’ over Opi ‘Suzi Loves Sydney’. Jeg prøvde først Ruby Red Slippers over svart, men det ble ikke så bra. Over litt mørkere rødt, derimot … 😀

Opi ‘Suzi Loves Sydney’ er en rimelig standard mørk vinrød farge med shimmer. Kosten er irriterende bred og «floppy», men det går greit med neglelakkkorrekturpenn. Lakken flyter greit og tørker raskt i normal romtemperatur (men var vanskelig å ha med å gjøre i 17 grader).

Nubar ‘Red Ruby Glitz’ er en glitterlakk med rødt glitter i rød, transparent base. Jeg synes den er for transparent for å bruke alene derav Opi under. Som de fleste glitterlakker kjennes den litt sandpapirgrov ut på neglene så jeg toppet opp med en klar overlakk – som også får fram glansen i lakken bedre. Bruker Ridge Filler som underlakk. Da greier lakken seg iallfall i to dager. (Denne ble lagt til julebordet i går og skal få være med på julebord i dag også. Flikker bare litt på kantslitasjen med et nytt lag glitter + topplakk.)

PS – Alle disse lakkene er 3-free-lakker.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Julebordfin

  1. Britt Åse says:

    Weee! det var lekkert 🙂
    Hygg deg på julebordet, da. Jeg baker i dag, jeg – og ute høljer og blåser det.

  2. Anita K. says:

    Det var en tøff farge. Liker slike brun-kobber nyanser. Ha en fin fest. 😀

  3. Christine says:

    Dritlekker, rett og slett!!!

Legg igjen en kommentar

