Årets adventsstake

Enkelt og greit. Einer, litt akrylpynt, fire lys, et blad fra en julerose og et stålfat.

Og så en liten oppfordring til alle som lager lysdekorasjoner: bruk 2 min på å tenke gjennom om materialene du bruker er brannfarlige eller ikke. Husk at jula er høysesong for husbranner.

Jeg har en nydelig oppsats i hodet. Den består av kobberbrune, tørre eikelauv og hvite, firkantede kubbelys. Om jeg noen gang lager den kommer jeg ikke til å ha nerver til å tenne lysene. Og godt er det. (Og sannsynligvis kommer det til å være min vakreste dekorasjon noen sinne – som kjent er fantasiene best. 😉 )

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

10 Responses to Årets adventsstake

  1. Elisa says:

    Det blei fint! Julerosebladet mitt har tørka inn, eg trudde det skulle halde lengre. Så det kan sikkert vere lurt å dusje det litt hvis du huskar på det.

  2. lineoghagen says:

    Den blei fin! Og i mitt hode ser eikeløvoppsatsen vidunderlig ut 😉

  3. Tilbaketråkk: 13 ulike adventstaker til inspirasjon og glede | Moseplassen

  4. Turbolotte says:

    Syns de var riktig så fine jeg. hadde blitt kjempeglad for å få et sånt kort. 😀

  5. Takker for at jeg får låne bilde av adventstaken Smgj 🙂
    Meget fin stake 😀 Og det med brannfare er jeg helt med på, viktig å tenke seg om.

  6. Maria says:

    Nydelig! Helt nydelig!

    Men jeg ville ikke turt å bruke den – einer brenner veldig godt!

    • smgj says:

      Vi brukte den, men kun under oppsyn. Vi hadde den stående sånn at vi så den fra sofaen… 😀
      Og det gikk bra. Men ja – einer (og annet bar) er skummelt og man må tenke seg godt om og ALDRI forlate levende lys.

  7. Tilbaketråkk: Moseplassen - livet i hagen | Fantastiske adventstaker til inspirasjon og glede

Legg igjen en kommentar

