Dørkrans, maratonblogging og maling

I serien «smgj lager godlukt i stua» (se Fyrverkeri i ovnen) så har jeg malt over brente flekker på brannmuren. Slik at det nå kan lukte sure, svidde hestekastanjer og våt maling. 😆 Men det ser iallfall nesten nyvasket ut. 😉 Og de to nye mursteinene der det gamle røykrøret gikk har nesten samme farge som resten av muren.

0oOo0

Og så får de høyst ærede lesere bære over med at jeg poster både på inn- og utpust i dag. Det er resultatet av at jeg endelig får pust inn og ut gjennom nesa, og at jeg har energi til å gjøre litt igjen – inklusive å blogge om det.

0oOo0

Nå er det tid for laurbær (til å hvile på), juleverksted, gløgg og håndballkamp. Ikke så rent lite inspirert av de flotte bidragene hos Moseplassen ble det et tyttebærhjerte. Jeg er storfornøyd med resultatet.

Materialene jeg brukte:
    Tykk , stiv, ståltråd til grunnformen.
    Tynn, føyelig blomsterbindingstråd i diskret farge.
    Tyttebærlyng – dessverre en del med svartflekk.
    En liten bit rød sløyfe – sånn med ståltråd i kanten. De holder fasongen fint.
    En liten kvist med lerkekongler.

Og jeg lover, jeg skal ikke blogge mer i dag – jeg skal spille et GOG (Good Old Game) på pc som jeg har funnet fram til før-, rom- og etterjulskos. 😉

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

5 Responses to Dørkrans, maratonblogging og maling

  1. Så fin den ble! Og utrolig hyggelig å høre at du har latt deg inspirere av kranseposten, det er jo derfor jeg lager de, det er så gøy å kunne være med på å spre gode ideer 😀
    Så tusen takk for at du lenker inn også, for det er jo med på å spre de gode ideene enda videre!

    Jeg legger deg til i posten litt senere i dag, supert at du vil være med 🙂

  2. Britt Åse says:

    Skikkelig fin krans!
    For meg må du så gjerne fortsette med blogging på inn- og utpust, du er jo både klok og morsom, så det så!

  3. Tilbaketråkk: Over 30 ulike kranser med naturmateriale! | Moseplassen

  4. Berit says:

    Så fint! Tyttebærlyng er nydelig, men her er den utilgjengelig nå under snøen. Det blir nok einerkrans i år også.

    • smgj says:

      Vel – heldig er du som har snø. Her er det bare mørkt, frost og seig guffe på bilvinduet etter saltinga. 😉
      Einerkrans er forresten flott – bare et herk å binde!

Legg igjen en kommentar

