Fyrverkeri i ovnen

Note to self: Gamle, tørre, hestekastanjer er IKKE det lureste å hive i vedovnen.

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

8 Responses to Fyrverkeri i ovnen

  1. Rita says:

    He-he…..sa det pang?

  2. AnneKa says:

    :)herved notert her også:))

  3. Britt Åse says:

    Oi! jeg selfnoterer her også, i tilfelle vi skulle få ideer en gang 😆

  4. Anne-Marie says:

    Hihihi. Det minner meg om da mine foreldre kjøpte spisekastanjer (husker ikke hva de heter) en gang da jeg var barn. De hadde hørt at man burde skjære et kryss i toppen av dem alle før man la dem på en seng av havsalt i ovnen for å riste dem, men det brød de seg ikke om.

    Kastanjene oppførte seg som popcorn inne i ovnen. Jeg var den som åpnet stekeovndøra for å se hva som skjedde, og en varm kastanje poppet rett i panna mi. Jeg løp noen veldig raske skritt ut av kjøkkenet og lot stekeovndøra være åpen i det alle kastanjene begynte å poppe. Det var farlig å gå inn på kjøkkenet. Vi flyttet fra det kjøkkenet fem år etter, og da fant vi fremdeles kastanjebiter som var skutt fast i tak og vegger.

  5. hilde says:

    Hihi, nyttig lærdom 😀

  6. Tilbaketråkk: Coffeeshop-aroma i stua « Mellom himmelen og havet

Legg igjen en kommentar

