Til alle her – og alle som ikke er her: God Jul!

Den noe underlige tittelen har sin årsak. Jeg vil først og fremst ønske alle som er innom bloggen min – alle kjente og ukjente, alle tause og alle som legger igjen en hilsen – en riktig god og fredfyllt jul sammen med de nærmeste.

Og for det andre vil jeg fortelle litt om årets julebilde.

Som mange av dere vet har begge mine foreldre gått bort for noen år siden. Mamma først og pappa noen år seinere. Det er et noe sårt punkt for meg at jeg bor så langt unna gravstedet at jeg ikke kan komme dit og pynte, især nå til jul. Så dette er min måte. Jeg har et lite sybord stående i gangen. Til jul setter jeg bryllupsbildet dit, en dekorasjon/plante etter hva jeg måtte føle for og tenner et lys. I år ble det en azalea. Det får meg til å dra på smilebåndet siden det var en av de store favorittene til dem begge. Men den skulle helst være rød da. Siden jeg ikke er så glad i «nesten-røde» planter til jul ble det en hvit. Det får de tåle. 😉

Igjen – til alle som fyker forbi på verdensveven:

God Jul

 

– «from all of us, to all of you»

 

Om smgj
Kvinne i min beste alder, hagegal og med altfor mange hobbyer i forhold til mengden fritid tilgjengelig.

15 Responses to Til alle her – og alle som ikke er her: God Jul!

  1. Mariann S says:

    Ønsker deg god jul 🙂

  2. Britt Åse says:

    Det var en nydelig måte, smgj 🙂

    En riktig god jul til deg og kællen ( i tilfelle jeg ikke har sagt det før 😆 )

  3. Villrose says:

    Et vakkert minne –

    God jul 🙂

  4. TurboLotte says:

    Et vakkert minne ja.
    Pappa døde brått rett før jul i fjor. Så det er litt med klump i halsen jeg pynter til jul. Men skjenner jeg han rett, så følger han nøye med!

    God jul og vi blogges!

  5. Marit says:

    Det var en veldig fin markering! God jul til dere og pusen! 🙂

  6. orchis says:

    Vakkert!
    God jul til deg og alle du er glad i!

  7. Anne-Marie says:

    God jul! Det var et fint innlegg – jeg fikk litt klump i halsen. Kos dere i jula!

  8. Sigrid says:

    God jul 🙂

  9. Randine says:

    Det var et vakkert pyntet sybord og hvite Azalea er flotte.

    Ønsker deg og dine en fortsatt fin julehelg!

  10. Mari Anne says:

    Det var en fin måte å gjøre det på. Klart de følger med disse dagene, særlig hvis det gjør deg godt å tenke at det er sånn.

  11. Elsa says:

    Det var en fin måte å gjøre det på.
    Jeg liker å tenke på at de følger med oss, enten det er jul eller andre tider på året. Det har vel noe å gjøre med at vi bærer minnene med oss, men særlig ved høytider kommer nok disse minnene sterkere fram.

    En fortsatt riktig god jul:)

  12. Alt godt says:

    Framleis god jul til deg og kællen, vi sjåast på nyåret!

  13. Rita says:

    Jeg er så heldig å ha foreldrene mine i live enda. Besteforeldrene mine døde for ikke mange år siden, og ungene mistet sin siste oldemor sist vinter. De tenner lys for oldeforeldrene sine når vi er i kirken, noe det ser ut som de setter pris på 🙂

    Så lenge minnene er der, er de med oss ja. Det har du helt rett i. Fortsatt god jul 🙂

Legg igjen en kommentar

